خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

دورهمی‌های خانوادگی عامل اصلی انتقال کرونا است/ مردم از سفر به استان‌های همجوار خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۲۵۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: دورهمی‌های خانوادگی مهم‌ترین عامل انتقال و شیوع ویروس کرونا بوده و به مثابه استقبال از این ویروس محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پیمان نامدار در نشست قرارگاه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اظهار کرد: استان طی هفته جاری روند خوبی را در کاهش بیماران بستری داشته اما طبق آخرین آمار تعداد بیماران متصل به دستگاه تنفسی از ۱۷ نفر به ۲۹ نفر افزایش پیدا کرده که نشان‌دهنده افزایش فوتی طی هفته‌های آینده در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: بیشترین آمار تست‌های مثبت مربوط به دورهمی‌های خانوادگی و شب یلدا است به طوری که در ۲ شهرستان بوئین زهرا و قزوین به طور همزمان هشت نفر از افراد یک خانواده مبتلا به بیماری شناسایی شدند.

نامدار با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده و اجرای طرح شهید سلیمانی به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا و رهگیری مبتلایان در کنترل شیوع کرونا، افزود: این طرح‌ها تاثیرگذار بوده و باید با قوت بیشتری دنبال شوند.

وی تاکید کرد: ما باید تیم‌های مرتبط با رهگیری، مراقبت در منزل و تیم‌های نظارتی را تقویت کنیم.

این مسئول ادامه داد: طرح شهید سلیمانی در استان قزوین بسیار موفق بوده و بازوی کمکی ما محسوب می‌شود که امیدواریم تیم های مراقبتی و حمایتی آن بیشتر شود تا نتایج بهتری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه اعمال محدودیت ها باید براساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا باشد، اضافه کرد: امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در رستوران ها وجود ندارد و پیشنهاد ما فعالیت آنها به صورت ارائه غذای بیرون بر است.

نامدار عنوان کرد: هم اکنون استان‌های همجوار ما در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند و این موضوع برای ما نگران‌کننده است و نشانگر وضعیت شکننده استان است.

وی یادآور شد: آلوده شدن استان‌های همجوار می‌تواند روی استان قزوین هم تاثیرگذار باشد بنابر این همه شهروندان استان باید نسبت به هشدارها جدی تر عمل کنند و از سفر به استان های همجوار خودداری کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: واکسن کرونا به زودی در اختیار استان ها قرار می گیرد که البته تزریق آن نیازمند برنامه ریزی هدفمند و زمان بندی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز