خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد:

کارگروه مشترک بین سازمان بازرسی کل کشور و شورای عالی استان‌ها تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۱۵۲

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تشکیل کارگروه مشترک بین سازمان بازرسی و شورای عالی استان‌ها خبر داد و گفت: این کارگروه به مسائل فی‌مابین می‌پردازد و خروجی آن به شوراهای کشور ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان که در نشست هم اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها حضور یافته بود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نشست هم اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها جلسه خوبی بود، گفت: در ابتدای نشست اعضای شورای عالی استان ها مطالبی را مطرح کردند. دغدغه هایی در ارتباط با سازمان بازرسی و موضوعاتی مانند قانون شهرداری ها داشتند که قرار شد آنها را پیگیری کنیم.

وی افزود: بنده هم به بعضی از آسیب‌هایی که ما در نتیجه بازرسی‌ها و بررسی ها در رابطه با شوراها و شهرداری‌ها رسیدیم اشاره کردم. از جمله راجع به قانون شهرداری که بعضی از اعضای شورا هم مطرح کردند و نیازمند اصلاح است.

حجت الاسلام درویشیان ادامه داد: یکی از بحث‌هایی که ما همواره در این جلسات مطرح می‌کنیم این است که یکی از رویکردهای سازمان بازرسی در دوره جدید پرداختن به مسائل اصلی کشور است. امروز هم یکی از حوزه های اصلی کشور شهرداری‌ها است که به دلیل اینکه مردم زیاد مراجعه می‌کنند یکی از مسائل اصلی شده است. شما کمتر شهروندی را پیدا می‌کنید که کاری با شهرداری نداشته باشد و شوراها هم ناظر بر شهرداری هستند.

وی اضافه کرد: شورای بخش، شهرستان، استان و شورای عالی استان‌ها هم وظیفه نظارت بر زیرمجموعه های خودشان را دارند. بنابراین در این زمینه مورد تاکید قرار گرفت و توصیه‌هایی شد و نهایتاً قرار شد که کارگروه مشترک بین سازمان بازرسی کل کشور و شورای عالی استان‌ها تشکیل شود تا به این مسائل فی‌مابین بپردازیم و خروجی آن به شوراهای کشور ابلاغ شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: هم دیوان عدالت اداری پیشنهاد اصلاحی ماده 100 را به مجلس ارائه کرده و هم ما در بررسی های خود به مواردی دست پیدا کرده ایم که قرار است به مجلس شورای اسلامی منعکس کنیم.

وی افزود: در موضوع تعارض منافع که می تواند یکی از مصادیق آن ماده 100 باشد خوشبختانه هم دولت محترم لایحه ای تحت عنوان لایحه تعارض منافع به مجلس داده است و هم مجلس طرحی را در این زمینه در دست بررسی دارد. سازمان بازرسی کل کشور هم نظر خود را در این زمینه ارائه کرده است و فکر می‌کنم تا هفته آینده این طرح در کمیسیون نهایی شود و در صحن مجلس بررسی شود.  

حجت الاسلام درویشیان بیان داشت: در مصوبه کمیسیون پیش بینی شده است که سازمان بازرسی مسئولیت نظارت بر اجرای قانون تعارض منافع را دارد و آن پیش‌نویسی که من دیده ام و آنچه که تا به حال در کمیسیون تصویب شد در صورت تصویب و ابلاغ و اجرا بسیاری از این مشکلات را در زمینه تعارض منافع برطرف می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز