خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر آب‌پخش به ایلنا خبر داد:

«آب پخش» شهر ملی حصیر و کپوبافی ایران شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۰۹۹

عضو شورای شهر آب پخش گفت: شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی، صنایع‌دستی «آبپخش» دشتستان را به عنوان شهر حصیر و کپو بافی ثبت ملی کرد.

فرخ عباسی عضو شورای شهر آب پخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در دشتستان اظهار داشت: پس از طی اقدامات فراوان، کارشناسی شده و هدفمند در منطقه آب پخش و پیگیری‌های مکرر در راستای اخذ عنوان شایسته و بسیار با اهمیت ملی شدن و حضور در جلسه دفاع که در عمارت کوشک برگزار شد، اخیرا با برگزاری جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی، داوران رای موافق به توسعه یافتگی شهر آب پخش در صنایع دستی داده و این شهر را به عنوان شهر ملی حصیر و کپوبافی ایران انتخاب و تایید کردند.

عضو شورای شهر آبپخش در ادامه اضافه کرد: کسب این نشان ملی، امروز عنوانی بود که آقای دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز مهر تایید بر آن زده و شهر آب پخش را به عنوان شهر ملی حصیر و کپوبافی ایران معرفی کردند.

عباسی خاطر نشان کرد: این طرح را از ابتدای شورای پنجم در دستور کار داشته و کمیسیونی را با این عنوان جهت پیگری و اجرای برنامه ها و سیاست گذاری ها تعریف کرده و همه روزه اقدامات موثری را انجام دادیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر فروشگاه‌های متعدد صنایع دستی با بیش از صدها کارگاه و واحدهای تولیدی داریم که بیش از ۱۵۰۰ نفر در این صنعت فعال هستند.

وی یادآور شد: آموزش را از دو سال قبل در مدارس و آموزشگاه های آزاد آغاز کرده و برای بافندگانی که کارت‌های صنعتگری صادر شد، پیگیری لازم را انجام داده و همچنین صنعتگران و هنرمندان متعددی در این عرصه را بیمه کردیم.

عضو  شورای شهر آب پخش با بیان اینکه صنایع دستی آب پخش بارها بر روی آنتن رسانه ملی رفت، افزود: بیش از ۲۰۰ ساعت آموزش را ارائه دادیم و به نحوی موثر مشعل پاک این صنعت را فروزان کردیم.

عباسی  اضافه کرد: اداره پست و تیباکس را به منظور صادرات محصولات صنایع دستی احیا و فعال کردیم و سه سال مداوم همه روز در میدان بودیم تا این عنوان محقق شد و اکنون نیز در میانه راه هستیم.

عباسی با اشاره به اینکه هدف ما شهر جهانی حصیر و کپوبافی است، افزود: این عنوان ظرفیت های فراوان را پیش روی ما باز خواهد کرد که در این راستا تلاش‌ها را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز