خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها:

بهترین زمان برای تصویب طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی،اکنون است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۰۵۸

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی که در حال حاضر در مجلس است طرح بسیار مهمی است که 6 سال در دست بررسی بوده است، گفت: اکنون بهترین زمان برای تصویب این طرح است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا احمدی در جلسه هم اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها که با حضور علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس برگزار می‌شد،گفت:  اعضای شورای عالی استان‌ها نمایندگان 125 هزار و 992 نفر شورای شهر و روستا هستند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در اصل هفتم قانون اساسی شوراها به عنوان یکی از ارکان تصمیم گیری اداره امور کشور دیده شده است. بنابراین می‌توانیم بگوییم شوراها رکن چهارم اداره نظام هستند و شورای عالی استان‌ها می‌تواند موازی دولت که لایحه به مجلس می‌برد طرح به مجلس ارائه کند.

احمدی با بیان اینکه اما از ظرفیت شورای عالی استان‌‌ها استفاده مناسبی نشده،تصریح کرد: شوراها می‌توانستند به عنوان پارلمان دوم شناخته شوند اما به جهت اینکه شوراها و شورای عالی استان‌ها دیرتر تشکیل شده به جایگاه خود در قانون اساسی نرسیده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها خطاب به نایب رئیس دوم مجلس گفت: درخواست ما این است که در مجلس از ظرفیت شورای عالی استان‌ها به خوبی استفاده شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه کشور به لحاظ ساختاری از شهر و روستا تشکیل شده، گفت: مدیریت شهرها و روستاها به دست شورا، شهرداری و دهیاری انجام می‌شود.

او  با بیان اینکه طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی که در حال حاضر در مجلس است طرح بسیار مهمی است که 6 سال در دست بررسی بوده،گفت: اکنون بهترین زمان برای تصویب این طرح است. اگر این طرح در مجلس تصویب شود عملا یک سامانی به امورات حکمرانی خوب محلی و مدیریت شهری داده می‌شود.

احمدی ادامه داد: اکنون 3 طرح شورای عالی استان‌ها در مجلس اعلام وصول شده  و تسریع در بررسی این طرح‌ها بسیار مهم است. بنابراین لازم است همانند دولت نوبت ویژه ای برای بررسی طرح‌های شورای عالی استان‌ها اختصاص داده شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: همچنین درخواست داریم همانطور که دولت در مجلس دفتر دارد به شورای عالی استان‌ها نیز دفتری برای استفرار نماینده شورا داده شود تا پیگیر طرح‌های این شورا باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز