خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان خبرداد:

حل مشکل 4 سردهنه اصلی شهرستان رضوانشهر با استفاده از اعتبارات ملی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۹۹۷

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: مشکل 4 سردهنه اصلی شهرستان رضوانشهر با استفاده از اعتبارات ملی حل شد.

به گزارش ایلنا از رضوانشهر، وحید خرّمی در جلسه شورای حفاظت آب رضوانشهر و بازدید از پروژه های این شهرستان اظهار کرد: کانال آب‌بر فومنات از سد تاریک تا رضوانشهر بدلیل توسعه اراضی کشاورزی نسبت به طراحی اولیه آن با کمبود 30 درصدی تامین آب برای شالیزارهای منطقه فومنات مواجه است.

وی از حل مشکل 4 سردهنه اصلی شهرستان رضوانشهر با استفاده از اعتبارات ملی خبرداد و گفت: از فرماندار و ادارات شهرستان انتظار داریم مساعدت لازم در خصوص صدور مجوزهای مورد نیاز را داشته باشند .

وی تاکید کرد: پیمانکار پروژه تا قبل از اتمام احداث سردهنه ها، موظف به بستن آب برای مزارع تحت پوشش سردهنه ها است.

اگر حریم آزاد نباشد افراد متصرف و جامعه آسیب می بینند

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان عنوان کرد : تصرفات حرایم انهار و رودخانه ها عواقبش به خود متصرفین برمی‌گردد و طبق قانون توزیع عادلانه آب تنها مرجع تعیین کننده حریم مجاری آبی، وزارت نیرو (آب‌های منطقه ای) است و اگر حریم آزاد نباشد افراد متصرف و جامعه آسیب می بینند.

رودخانه های ما ظرفیت برداشتن از بستر را حتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی ندارند

وی ادامه داد: تنها پیمانکاران دارای صلاحیت می‌توانند پس از اجرای پروژه های ایمن سازی بستر و حاشیه رودخانه ها در قالب بند "و" تبصره 8 قانون بودجه سال 1399 که در قانون پیش بینی شده ، مصالح مازاد حاصل از پروژه را برداشت کنند.

بشرط اجازه برداشت از سطح رودخانه

 خرّمی تصریح کرد: کاهش و تعمیق بستر رودخانه عامل ایجاد نقاط بحرانی و تشدید تخریب‌ها شده است و به شرطی اجازه برداشت از بستر رودخانه را می‌دهیم که ایمن سازی بستر و حاشیه رودخانه را انجام دهد . بدیهی است با ایجاد کف بند، سطح رودخانه اصلاح می شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز