خبرگزاری کار ایران

ایلنا از سمنان خبر می‌دهد؛

صدور مجوز حضور خبرنگاران در جلسات علنی شورای شهر دامغان/ آل بویه: ضرورت انتشار فایل صوتی جلسات شورای شهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۷۵۰

رئیس شورای اسلامی استان سمنان با تاکید بر شفاف سازی آرا و مصوبات شورای شهر دامغان بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی و تکریم شهروندان ضرورت دارد فایل صوتی جلسات شورای شهر منتشر شود و در این خصوص هماهنگی های لازم صورت پذیرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا چندی پیش گزارشی با عنوان«مطالبه شهروندان دامغانی از شورای شهر؛ جلسات‌تان را علنی برگزار کنید» در ایلنا منتشر شد که شهروندان دامغان از شورای شهر خواستار برگزاری علنی جلسات شورای شهر و انتشار فایل صوتی جلسات شورا بودند.

متعاقب انتشار این گزارش شورای شهر دامغان در بند 5 جلسه 309 مورخ 13 دی ماه مصوب کرد:  «با رأی همه  اعضاء مقرر شد اعلام شود حضور همه خبرنگاران در جلسات علنی شورا بلامانع بوده و حضور اعزه ی خبرنگار با کمال میل پذیرفته می شود.»

اما  برخی از شهروندان و خبرنگاران علاوه بر برگزاری علنی جلسات شورا خواستار انتشار فایل صوتی جلسات شورا به منظور تکریم حقوق شهروندان با توجه به شرایط کرونایی هم شدند که  عباس آل بویه رئیس شورای اسلامی استان سمنان در این باره به ایلنا گفت:ضرورت دارد فایل صوتی جلسات شورای شهر دامغان منتشر شود و در این رابطه هماهنگی های لازم صورت پذیرفته است. البته با توجه به درخواست‌های شهروندان و اهالی رسانه دامغان از شورای شهر درخواست کردیم گزارش عملکرد کامل فعالیت‌شان را ارائه کنند.

او ضمن تایید دریافت گزارش عملکرد شورای شهر دامغان گفت: به عملکرد شورای شهر رسیدگی شد اما نمی‌گویم 100 درصد عملکرد مناسبی داشتند.

آل بویه با اشاره به اینکه دانستن حق مردم است اظهار داشت: اولویت شورای استان رسانه است و خبرنگاران بازوان شورای استان و شوراهای شهر هستند.

او ضمن تاکید بر حفظ جایگاه فرهیختگان و رسانه ها توسط شورای شهر تصریح کرد: اطلاع رسانی ناصحیح آفت برخی از رسانه ها است.

او تاکید کرد: تا زمانی شفاف‌سازی صورت نپذیرد و شهروندان اقناع نشوند نمی توان از شهروندان انتظار همکاری متقابل را داشت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز