خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

آلودگی هوا نفس اراکی‌ها را به شماره انداخته است/ هشدار به شهروندان و گروه‌های پرخطر

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۴۱۹

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: امروز سه شنبه برای دهمین روز متوالی غول آلودگی در هوای کلانشهر اراک نفس تک تک شهروندان این شهر را به شماره انداخته و بر اساس شاخص ها هوای اراک در شرایط ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محرابیان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، از ساعت ۱۶ روز گذشته دوشنبه تا ۱۰ صبح امروز سه شنبه حاکی از وضعیت سالم داشته است، اما از ساعت 10 صبح سه شنبه غلظت آلاینده‌های موجود در فضای اراک افزایش یافته و وضعیت هشدار و نارنجی برای این شهر رقم خورده است.

وی ادامه داد: آلاینده مسئول در آلودگی هوای شهر اراک ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون است و بالاترین شاخص لحظه‌ای آلودگی هوا در ساعت ۱۰ صبح امروز با عدد ۱۲۵ به صورت ناسالم برای گروه‌های سنی حساس مربوط به ایستگاه مخابرات واقع در خیابان قائم مقام ثبت شده است.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ هواشناسی استان مرکزی تداوم سکون نسبی هوا تا پایان هفته جاری ادامه دارد که در این راستا نیاز است مردم به ویژه گروه‌های پرخطر و با ضعف در سیستم ایمنی از تردد در فضاهای باز خودداری کنند و در منزل بمانند.

محرابیان تصریح کرد: پرهیز از فعالیت‌های سنگین خارج از منزل، دقت در هنگام سوخت‌گیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سرریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها و خودداری از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی، از دیگر مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بیان داشت: اراک به عنوان یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور، از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ روز کامل برای گروه‌های سنی حساس، یک روز کامل برای همه گروه‌های سنی و ۲۴ روز را نیز به صورت لحظه‌ای ناسالم، در کارنامه خود ثبت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز