خبرگزاری کار ایران

یزدانی خبر داد:

کاهش ۳۰ درصدی حوادث جاده ای در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۴۰۸

سرپرست مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل حوادث جاده‌ای در سطح استان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرآباد، علی یزدانی در مراسم کلنگ زنی پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهرآباد که با حضور مدیران شهری بردسکن برگزار شد، اظهارداشت: طرح زمستانه اورژانس ۱۱۵ از آذر ماه شروع و تا ۲۲ اسفند امسال ادامه دارد.

وی گفت: در اجرای این طرح ۲۳۰ پایگاه فعال شامل ۱۲۸ پایگاه جاده ای و ۱۰۲ پایگاه شهری با آمادگی کامل به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات رسانی هستند.

یزدانی افزود: در محورهای برف گیر استان نیز استقرار آمبولانس‌های پشتیبان با همه تجهیزات مورد نیاز پیش‌بینی شده است.

یزدانی با بیان اینکه در این طرح پنج دستگاه اتوبوس - آمبولانس در دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، نیشابور، تربت حیدریه، سبزوار و گناباد و چهار فروند بالگرد اورژانس هوایی دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، سبزوار، نیشابور و گناباد خدمت رسانی می‌کنند بیان کرد : ۸۰ درصد جمعیت استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه جمعیت این استان در  دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شود.

سرپرست مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه شهرستان بردسکن از پوشش ۱۰۰ درصدی اورژانس برخوردار است، گفت: با توجه به برنامه توسعه ششم شهرستان بردسکن دارای ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ است که دسترسی لازم در سطح این شهرستان فراهم شده است.

یزدانی ضمن تقدیر و تشکر از خیرین حوزه سلامت ،گفت: در سطح ۶ پایگاه اورژانس بردسکن میانگین ۵۰ ماموریت بصورت روزانه در سطح شهرستان در حال انجام است.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان بردسکن نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از همت خیرین در حوزه سلامت اظهارداشت: با هماهنگی صورت گرفته زمین ساخت اورژانس ۱۱۵ شهرآباد از دانشگاه علوم پزشکی در اختیار شبکه بهداشت ودرمان قرار گرفت و با کمک خیرین و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ساخته خواهد شد.

مهدی عاقلتر گفت: در جلسه ای با خیرین، بخشدار شهراباد و اعضای شورای این شهر تصمیم گرفته که پایگاه اورژانس شهرآباد در ۱۳۰ متر مربع و با اعتباری ۸۰۰ میلیون تومان به سرعت ساخته شود.

وی اظهارداشت: در ایام محرم و صفر و پویش نذر سلامت در شهرستان بردسکن به دلیل شیوع ویروس کرونا مردم نذر های خود را به حوزه سلامت و خرید دستگاه سی تی اسکن اختصاص دادند که در همین راستا طی ۲ ماه مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز