خبرگزاری کار ایران

پروار ۹۵ هزار رأس دام سبک در استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۳۷۶

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: در سال جاری ۹۵ هزار راس دام سبک عشایری استان سمنان در راستای زنجیره تولید پروار می شود.

به گزارش ایلنا از سمنان، مراد خادم مدیرکل امور عشایری استان سمنان اظهار کرد: جمعیت عشایری استان سمنان ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر و سه هزار و ۱۸۱ خانوار است که پراکندگی مراتع و سکونتگاه‌های ییلاقی و قشلاقی  عشایران استان به سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار می رسد.

او  افزود: ۱۳ شرکت تعاونی و یک اتحادیه وظیفه پشتیبانی از جمعیت عشایری استان سمنان را برعهده دارد.

خادم یادآور شد: با مساعدت های دولت تدبیر و امید اقدامات مناسبی در بخش عمرانی و زیربنایی عشایری استان سمنان در سال ۹۸ انجام شد و با تصویب و جذب اعتبار ۳۴ میلیارد ریالی ۴۸ طرح در بخش تامین آب آشامیدنی سالم اجرا شد.

او گفت: با اجرای طرح آبرسانی ۱۶۰ خانوار عشایر استان سمنان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند و برای سال جاری هم باوجود محدودیت‌های اعتباری ۲۱ میلیارد ریال دیگر برای اجرای ۱۷ طرح آبرسانی برای ۱۲۰ خانوار عشایری تخصیص یافت.

مدیرکل عشایری سمنان افزود: در بحث تولید و اشتغال و تامین زنجیره گوشت قرمز ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات به ۸۱ خانوار استان سمنان در یکسال گذشته پرداخت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز