خبرگزاری کار ایران

نهبندانی مطرح کرد:

احتمال پیک جدید کرونا در اواخر بهمن و اسفند ماه وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۳۴۹

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: احتمال پیک جدید کرونا در اواخر بهمن ماه و اوایل اسفند ماه وجود دارد، اما اگر همکاری مردم همانند آذر ماه تداوم داشته باشد می‌توانیم جلوی ایجاد بحران را بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، زهرا نهبندانی در این خصوص اظهار داشت: وضعیت اکثر شهرهای استان از جمله مشهد زرد است و این امر حاصل همکاری مردم است و معتقدیم که این همراهی‌ها باید همچنان تداوم یابد، گرچه محدودیت تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در تمامی شهرها همچنان پابرجاست و این موضوع شامل رنگ نمی‌شود.

وی افزود: همکاری مردم در آذر ماه عالی بود و اگر به فراموشی سپرده شود موج جدید از راه می‌رسد و خواسته ما تداوم همکاری ها تا پایان قطع کامل زنجیره انتقال کرونا است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مردم تا حد امکان باید در منزل بمانند و در بیرون از منزل هم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را فراموش نکنند، خاطرنشان کرد: احتمال پیک جدید کرونا در اواخر بهمن ماه و اوایل اسفند ماه هست، اما اگر همکاری مردم همانند آذر ماه تداوم داشته باشد می‌توانیم جلوی ایجاد بحران را بگیریم.

هبندانی تصریح کرد: مردم در صورت هرگونه مورد مشکوکی با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند تا اقدام لازم و به‌موقع صورت پذیرد و از تکثیر و انتقال ویروس در جمع خانواده و جامعه جلوگیری شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که از مردم می‌خواهیم از حضور در هرگونه تجمع و دورهمی به‌شدت خودداری کنند و هشدارها را جدی بگیرند، تأکید کرد: کرونا هنوز دارو و واکسن خاصی ندارد و بهترین کار در این شرایط رعایت نکات پیشگیرانه است و همگان معتقدیم که پیشگیری بهتر از درمان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز