خبرگزاری کار ایران

سرتیپ احمدیان ‌پور مطرح کرد؛

آینده‌نگری منحصر به فرد شهید ستاری برای سیستم پدافند هوایی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۳۴۳

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌ شرق با بیان ناگفته‌هایی از ابتکارات ماندگار «نابغه پدافند هوایی» در هشت سال دفاع ‌مقدس گفت: شهید ستاری معماری آینده‌نگر برای سیستم پدافند هوایی و بنیان‌گذار و پدر علم فرماندهی و کنترل در کشور بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، امیر سرتیپ‌دوم ستاد سیدمحمد احمدیان‌پور در مراسمی با بیان ناگفته‌هایی از ابتکارات ماندگار نابغه نظامی پدافند هوایی در دوران دفاع‌مقدس اظهار داشت: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان نظامی، شهید ستاری یکی از خلاق‌ترین فرماندهان تاریخ بوده چراکه توانست در مقطع حساس دفاع مقدس دستاورد‌های ارزنده‌ای را از خود بر جای بگذارد و با ابتکارات ماندگارشان در عرصه پدافندی نیز، به مبتکر طرح‌های نوین و جهادی در عرصه پدافند هوایی تبدیل شدند.

وی با تاکید براینکه شهید ستاری به‌واقع معماری آینده‌نگر برای سیستم پدافند هوایی و بنیان‌گذار و پدر علم فرماندهی و کنترل در کشور بود، افزود: شهید ستاری طرح‌ها و ابتکارهای زیادی در تجهیز سیستم‌های راداری و پدافندی به اجرا گذاشت که در طول هشت سال دفاع‌مقدس، توان پدافند هوایی را در سرنگونی هواپیماهای عراقی افزایش داد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: حقیقتاً با مدیریت و نظارت عالی شهید ستاری، توانایی شبکه آفندی و پدافندی کشور در حین جنگ تحمیلی، افزایش قابل ملاحظه‌ای یافت و پدافند هوایی با تکیه بر این شبکه توانست علاوه بر آن‌که صیانت هوایی را کامل کند، آسیب‌پذیری نیروی هوایی دشمن بعثی را بیشتر کرده و راه‌های نفوذ بر آسمان عراق را افزایش دهد.

امیر احمدیان‌پور با یادآوری این نکته که براساس اظهار‌‌نظر کارشناسان زبده نظامی دنیا، پدافند هوایی در سال‌­های دفاع مقدس، به‌عنوان یک نیروی نظامی کارآمد و تاثیرگذار بر سرنوشت جنگ تحمیلی شناخته شد، تصریح کرد: مقطع زمانی فرماندهی شهید ستاری از آغاز تا فرجام، مقطعی سرنوشت‌ساز و حساس بود. واکاوی شرایط آن زمان، تدابیر شهید ستاری و ثمرات آن نشان‌دهنده احیاء نیروی هوایی و پدافند هوایی با تدابیر شهید ستاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز