خبرگزاری کار ایران

عملیات پاکسازی آلودگی نفتی میانکوه اردل به پایان رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۳۲۲

بخشدار بخش مرکزی میانکوه اردل گفت: عملیات پاکسازی آلودگی‌های نفتی در بخش میانکوه این شهرستان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امامداد شهبازی گفت: با تجهیز ۱۲ کامیون نفتکش و پس از ۲۰ روز تلاش مداوم کارگران، عملیات پاکسازی نفت‌های جاری شده از شکستگی خط لوله نفت مارون در شش کیلومتر از سطح زمین منطقه میانکوه به پایان رسید، اما همچنان چالش نفوذ نفت به خاک و قیر‌های چسبیده به سنگ‌ها در منطقه پابرجاست.

شهبازی افزود: اگرچه بخشی از خاک‌های آلوده منطقه خاکبرداری شده، اما از آنجا که نفت به درون لایه‌های خاک نفوذ کرده است، پاکسازی آن به راحتی صورت نمی‌گیرد و تبعات آن در بلندمدت خود را نشان می‌دهد.

وی گفت: برای پاکسازی قیر چسبیده به سنگ‌ها منتظر هستیم تا با بارش باران این قیر‌ها شسته شده و در پایین دست با کامیون‌های نفت‌کش جمع‌آوری شود.

شهبازی با اشاره به این که هنوز منابع آب شرب منطقه میانکوه آلوده به نفت نشده است، گفت: این در حالی است که آزمایش‌های جدیدی که از چشمه سرخون انجام شده، نشان می‌دهد آلودگی نفتی در این چشمه افزایش یافته است و نفوذ نفت در خاک و سفره‌های آب زیرزمینی به تدریج خود را نشان می‌دهد.

بخشدار میانکوه، رسیدگی به مشکلات و خسارت‌های وارد شده به مردم منطقه را خواستار شد و گفت: برخی مردم عنوان می‌کند که با حادثه آتش‌سوزی و دود ناشی از آن تعدادی از دام‌های آن‌ها تلف شده است و کارشناسان دامپزشکی در حال بررسی موضوع هستند، با این وجود انتظار می‌رود رسیدگی به این امور سریع‌تر انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز