خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد:

یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات سنتی انتخاب شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۲۱۸

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از معرفی یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات سنتی خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، سیدمصطفی فاطمی گفت: در جلسه‌ای با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون وزیر کشور، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و استاندار یزد، یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات سنتی معرفی شد.

وی با اشاره به پیگیری دو ساله برای معرفی و دریافت این برند، افزود: در پرونده آماده شده بحث زرگری یزد، طلا و جواهر، نقره و مس و سنگ‌های زینتی مطرح شده است.

فاطمی ادامه داد: یزدی‌ها از قدیم در حرفه زرگری و شیوه استخراج طلا تبحر خاصی داشتند تا جایی که استان‌های دیگر طلای خود را برای قالگری به یزد می‌آوردند و این نشان دهنده این مطلب است که از گذشته، زرگری یک شاخص اقتصادی مهم در یزد بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد خاطر نشان کرد: آنچه امروز برای یزد حاصل شده، نتیجه سال‌ها تلاش هنرمندان حوزه طلا و جواهر یزد است و ما تنها هنر آن‌ها را معرفی کرده ایم. این پرونده، مقدمه‌ای برای تبدیل یزد به شهر جهانی زیورآلات سنتی خواهد شد.

فاطمی با تشکر از تلاش‌های اتحادیه صنف زرگران، شهرداری یزد، پژوهشگران تدوین پرونده و کارشناسان حوزه صنایع دستی گفت: امیدواریم طلای یزد جهانی و به عنوان برند اصلی حوزه صنایع دستی یزد مطرح شود.

وی تصریح کرد: استاندار یزد پیشنهاد داده که شاهدیه به عنوان شهر ملی نساجی سنتی و بافق به عنوان شهر دستبافته‌های حصیری انتخاب شود و امیدواریم با آماده شدن پرونده این دو شهرستان، در آینده نزدیک شاهد ثبت ملی آنها باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز