خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

راه اندازی اولین صندوق سرمایه گذاری در حوزه زعفران، پسته و زیره

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۹۷۷

معاون طرح و برنامه خانه صنعت، معدن و جوانان ایران از راه اندازی اولین صندوق سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی با نگاه ویژه به محصولات زعفران، زیره سبز و پسته خبر داد.

سید احسان مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد، ضمن بیان این مطلب افزود: از ویژگی‌های این صندوق، سرمایه گذاری در فرصت‌های موجود در بخش کشاورزی بوده که می تواند به این بخش کمک شایان توجهی کند. 

وی با بیان اینکه ایفای نقش در جهت توسعه سرمایه گذاری در کشاورزی امری بسیار مهم و برای کشور ضروری است، افزود: به این منظور برای اولین بار در کشور، اقدام به راه‌اندازی صندوق کالایی قابل معامله (ETC) کرده‌ایم، این صندوق که با مشارکت شرکت تخصصی نوویرا ایجاد شده است،  تحت عنوان نماد«نهال» در بورس قابل معامله است. 

معاون طرح و برنامه خانه صنعت، معدن و جوانان ایران تصریح کرد: کمک به توسعه بازار محصولات کشاورزی، قابلیت معامله در بازار سرمایه، وجود بازار گردان اختصاصی جهت نقد شدن، از دیگر ویژگی های تشکیل این صندوق است. 

مصطفوی با اشاره به اینکه مشارکت در سرمایه گذاری این صندوق مزایای متعددی دارد ادامه داد: کاهش ریسک سرمایه گذاری به دلیل تنوع محصولات، پوشش ریسک با استفاده از ابزارهای نوین مالی، بهره مندی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، برخورداری از مدیریت حرفه‌ای، امکان سرمایه گذاری با مبالغ پایین و کاهش هزینه سرمایه گذاری به واسطه بهره مندی از مزایای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری از مزایای این صندوق است. 

وی با اشاره به اینکه  شرایط مورد نیاز جهت سرمایه گذاری در این صندوق مانند سایر سهام و صندوقهای متداول در بورس است افزود: افراد می توانند با ثبت نام در سجام و مراجعه به یکی از کارگزاری های دارای مجوز نسبت به ثبت نام و سرمایه گذاری در این صندوق تحت عنوان «نهال» اقدام کنند.

وی در خصوص محدودیت زمان پذیره نویسی، گفت: تاریخ شروع پذیره نویسی از چهاردهم دی ماه شروع شده و به مدت ۵ روز کاری خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز