خبرگزاری کار ایران

پس از ۱۵ سال ؛

بهره برداری از طرح آبرسانی به غرب زاهدان انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۹۴۴

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان گفت: با وجود کمبود در منابع تأمین آب زاهدان و با توجه به درخواست و نیاز مردم، طرح آبرسانی به شهرک‌های غرب این کلانشهر پس از ۱۵ سال انتظار به بهره‌برداری رسید.

به‌ گزارش ایلنا علیرضا قاسمی، با اعلام این خبر بیان کرد: حدود دو دهه از واگذاری اراضی و سکونت مردم در شهرک‌های غرب زاهدان می‌گذرد، بیش از ۱۲ هزار شهروند که معادل جمعیت یک شهر است، در این منطقه که غدیرشهر، مسکن مهر سه خانواری، شهرک جهاد و شهرک برق را شامل می شود، سکونت دارند.

این مقام مسئول اضافه کرد: این مناطق تاکنون فاقد آب لوله کشی شهری بوده و آب به صورت تانکری با کیفیت نامشخص و قیمت گزاف توسط مردم خریداری، ذخیره و به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز مصرف می‌شد.

وی افزود: قرار بود آب شرب این شهرک ها که در طرح الحاقی جدید به محدوده شهری زاهدان اضافه شدند، از محل خط دوم انتقال آب چاه نیمه به زاهدان با مدیریت شرکت منابع آب و نیروی ایران تأمین شود، اما به دلیل تأخیر در اجرای این پروژه، اهالی این مناطق برای چندین سال ناگزیر به استفاده از آب تانکری بودند که باعث بروز مشکلات عدیده ای به جهت کیفی و بهداشتی برای آن ها شده بود.

قاسمی اذعان کرد: به‌رغم کمبودهای موجود در منابع تأمین آب شهر زاهدان طرح آبرسانی به شهرک های غرب شامل ایستگاه پمپاژ، خطوط انتقال و شبکه های توزیع آب اجرا شده و در حال بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب خود را متعهد کرده تا با حداکثر توان بخشی از مشکلات این شهروندان را به صورت نوبت بندی مرتفع سازد، تصریح کرد: این پروژه شامل بیش از ۹۰ کیلومتر شبکه توزیع آب، حدود ۱۰ کیلومتر خط انتقال و یک ایستگاه پمپاژ در چند فاز در سنوات قبل آغاز شد که به دلیل کمبود اعتبارات با روندی کند مواجه بود.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان افزود: در سال جاری با پیگیری های انجام شده و افزایش توان عملیاتی در چند جبهه کاری و قرار گرفتن این پروژه در اولویت اجرایی شرکت، طرح اجرا شد و در حال بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه قطعا آغاز هر راهی با تنش و دشواری هایی همراه است، خاطرنشان کرد: این طرح ظرف مدت کوتاهی ساماندهی و بدون افزایش منابع تأمین جهت حفظ سلامت مردم اجرایی شده است که با اجرای این پروژه آب شرب بهداشتی مورد نیاز اهالی شهرک های غرب به صورت نوبت بندی هفتگی در اختیار شهروندان قرار می گیرد و با حذف آب تانکری رضایتمندی و سلامت ساکنین تأمین خواهد شد.

قاسمی افزود: در حال حاضر انشعابات متقاضیان در بخش شمالی جاده گوربند شامل مسکن مهر ۳ خانواری و غدیرشهر واگذار و به روزرسانی شده است و بخش شهرک جهاد و شهرک برق نیز در حال واگذاری و نصب انشعابات است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز