خبرگزاری کار ایران

جوادی مطرح کرد:

خودروهای فرسوده عامل آلودگی هوای شهر اصفهان/ همکاری شهرداری و دانشگاه برای کاهش آلایندگی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۷۶۹

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان گفت: خودروهایی که طول عمر آنها بیشتر از ده سال است یکی از مهمترین مواردی است که باعث آلودگی هوا می‌ شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباسعلی جوادی ادامه داد: در چند سال گذشته بسیاری از خودروهای شهرداری اصفهان بهسازی و نوسازی شده و بازسازی و خریداری اتوبوس‌ها و تاکسی‌های جدید باعث شده شاهد آلودگی کمتری در اصفهان باشیم.

وی خاطر نشان کرد: پس از نوسازی 700 دستگاه تاکسی دیگر در سال آینده شاهد کاهش آلاینده ها خواهیم بود، چرا که فعالیت این تاکسی ها و استفاده آنها از سوخت های فسیلی باعث می ‌شود آلودگی هوا بیشتر شود.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان یاد آور شد: دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی با بودجه شهرداری یک کار تحقیقاتی را ارائه کردند که طرح آن اکنون ارسال شده و مکان‌های آلودگی شهر مشخص شده است؛ بر اساس این طرح باید برنامه ریزی صورت بگیرد تا سازمان ها با کمک یکدیگر وضعیت هوا را بهبود ببخشند.سازمان ها باید دست در دست هم کارگاه هایی که باعث آلودگی می‌ شود را از شهر خارج کنند تا آلودگی کمتر شود.

اصفهان در یک ماه گذشته اولین شهر آلوده کشور لقب گرفته و به گفته استاندار اصفهان این شهر سال گذشته تنها 4 روز هوای پاک داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز