خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس خبرداد:

دستور وزیر نفت برای بررسی امکان جابه‌جایی لوله نفت مارون/ پیگیر جبران خسارت به محیط زیست و آب منطقه هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۶۸۳

نمایندهٔ کیار، کوهرنگ، فارسان و اردل در مجلس، گفت: به دستور وزیر نفت، کارشناسان برای بررسی امکان جابه‌جایی لوله نفت مارون در میانکوه اردل به این منطقه اعزام می شوند.

به گزارش ایلنا، قدرت الله حمزه شلمزاری گفت: با دستور وزیر نفت مقرر شد تا کارشناسان برای بررسی جابه‌جایی لوله نفت مارون در میانکوه اردل، برآورد هزینه‌ها و جانمایی مسیر جدید به شهرستان اردل اعزام شوند تا این خط لوله جابه‌جا شود.

حمزه شلمزاری افزود: در نشست اخیری که به منظور رسیدگی به وضعیت آلودگی نفتی بخش میانکوه شهرستان اردل با وزیر نفت برگزار شد، جابه‌جایی لوله انتقال نفت یکی از مهمترین مطالبات مطرح شده در این نشست بود که وزیر نفت در این باره قول مساعد داد که در صورتی که جابه‌جایی لوله امکان‌پذیر باشد این مطالبه به حق مردم اجرایی شود.

وی ادامه داد: در همین راستا مقرر شد تا ۲۰ کیلومتر از خط لوله انتقال نفت مارون به اصفهان در بخش میانکوه جابه‌جا و به منطقه امن‌تری انتقال داده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس گفت: اعتقاد کارشناسان استانی بر این است که فرسودگی لوله‌های نفت منجر به نشت و آلودگی نفتی در منطقه میانکوه می‌شود اما از سوی دیگر شرکت نفت بر این موضوع تاکید دارد که رانش زمین منجر به شکل‌گیری حوادث شکستگی لوله شده است و به استناد اظهارات شرکت نفت تاکید ما بر این است که خطوط لوله از این منطقه جابه‌جا تا از شکل‌گیری حوادث ناگوار بعدی جلوگیری شود.

حمزه شلمزاری در ادامه به خسارت‌های تحمیل شده بر منطقه بر اثر آلودگی نفتی اشاره کرد و گفت: همچنان خسارت اصلی که بر محیط‌زیست، منابع طبیعی و آب منطقه وارد آمده برآورد نشده اما به شدت پیگیر هستیم که این خسارت‌ها هرچه سریع‌تر جبران شود.

وی با بیان اینکه آب آشامیدنی مردم بخش میانکوه و شهر سرخون هنوز آلوده به نفت نشده است، افزود: با این وجود از آنجا که منابع موجود تامین کننده آب شرب مردم منطقه منابع پایداری به شمار نمی‌رود و در معرض خطر آلودگی نفتی قرار دارد بنا شده تا مطالعاتی برای تامین آب شرب منطقه از کارون۴ و یا چاه‌های جدید در دستور کار قرار گیرد.

حمزه شلمزاری افزود: همچنین در نشست اخیر با وزیر نفت مقرر شد تا خدمات‌دهی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران خدمات‌دهی خود در منطقه را افزایش دهد و امکانات خدماتی مورد نیاز را در اختیار مردم قرار دهد.

 نشت نفت در ۲ دهه گذشته برای چهارمین بار در روز یکشنبه (۲۳ آذر) بر اثر شکستگی خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری رخ داد و منجر به ورود نفت به رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن به طول ۶ کیلومتر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز