خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی هشدار داد؛

تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی تا پایان هفته/ هوا برای تمام گروه‌ها ناسالم است/ بارش برف و باران در ۴ استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۵۵۱

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش ایلنا، فریبا گودرزی گفت: برای این هفته همچنان در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود و هوای شهر‌های صنعتی و پر جمعیت از جمله تهران، اصفهان، کرج، قم، اراک، قزوین، تبریز و مشهد غبارآلود است و انتظار می‌رود با توجه به وزش باد امروز اندکی از میزان غلظت آلاینده‌های هوا کاسته شود.

وی ضمن اشاره به اینکه از اواخر وقت امشب تا پایان هفته شرایط آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها است، افزود: امروز با شمالی شدن جریانات هوا بر روی دریای خزر، برای استا‌ن‌های واقع در سواحل شمالی و همچنین به تدریج از بعد از ظهر برای خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در مناطق کوهستانی بارش برف رخ می‌دهد و احتمال کولاک وجود دارد، ادامه داد: فردا سه‌شنبه برای استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی و شمال رضوی بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود و امروز بعد از ظهر درجنوب بوشهر رگبار، رعد‌وبرق و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

گودرزی با اشاره به اینکه از امروز تا چهارشنبه دمای هوا در مناطق شمال شرق کشور ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد، اظهار کرد: از امروز تا آخر هفته در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، غرب، جنوب و جنوب شرق کشور با کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما رو به رو هستیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب وهوایی پایتخت توضیح داد: آسمان تهران صاف تا کمی ابری است و گاهی وزش باد در آن رخ می‌دهد و همچنین در بعضی ساعات در نقاط پر تردد شهری غبار محلی وجود دارد و از فردا تا پایان هفته آسمان تهران غبار آلود است و بیشینه دمای آن به ۹ درجه می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: شهر کرد با ۱۱ درجه زیر صفر دیشب سردترین مرکز استان و بندر عباس با ۲۵ درجه سانتی‌گراد دیروز گرم‌ترین مرکز استان بوده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز