خبرگزاری کار ایران

در ۲۴ ساعت گذشته رخ داد؛

جانباختن ۹ مبتلا به کرونا در فارس/ تعداد فوتی ها به سه هزار و ۳۷ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۴۳۴

با فوت ۹ مبتلا به کرونا در فارس شمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون، به سه هزار و ۳۷ نفر رسید.

به گزارش ایلنا، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: شمار جانباختگان کروناویروس در فارس از ابتدای شیوع تاکنون، به سه هزار و ۳۷ نفر رسیده است.

دکتر اورنگ ایلامی از جان باختن ۹ هم استانی در اثر ابتلا به این بیماری در ۲۴ ساعت گذشته و افزایش شمار جانباختگان به سه هزار و ۳۷ نفر خبر داد.

وی افزود: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، ۵۵۵ هزار و ۲۱۴ نمونه تشخیصی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۲ هزار و ۲۲۲ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه در ادامه با اشاره به بستری ۵۴۰ بیمار مثبت قطعی و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان در حال حاضر، گفت: از این تعداد ۱۱۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه درمانی قرار دارند.

دکتر ایلامی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدای شیوع تاکنون، ۱۵۷ هزار و ۵۰۷ نفر اعلام کرد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر پرهیز از هرگونه سهل انگاری و ساده انگاری در رابطه با بیماری کووید۱۹، این بیماری را غیر قابل پیش بینی و وضعیت کنونی را شکننده خواند.

دکتر ایلامی بیان کرد: با توجه به جهشی که در ساختار ویروس کووید ۱۹ در کشور انگلستان رخ داده است که سرایت پذیری بالایی دارد و ممکن است با مسافرت‌های بین المللی این بیماری وارد کشور شود، بنابراین توصیه جدی به مردم استان، تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز