خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری کل آذربایجان شرقی:

خشونت‌های کلامی علیه زنان و کودکان بیشتر از خشونت‌های فیزیکی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۲۶۳

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: جامعه آماری خشونت های کلامی بیش از خشونت های فیزیکی بوده با این تفاوت که خشونت های فیزیکی 50 درصد منجربه تشکیل پرونده قضایی می شود اما خشونت های کلامی در اقلیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،احمد موقری در نشست پیشگیری از خشونت علیه زنان با بیان اینکه موضوع خشونت در استان یکی از مباحث اولویت‌دار است، اظهار داشت: با توجه به این موضوع سند جامع پیشگیری از خشونت که در کشور بی نظیر است، با همکاری دستگاه‌های مرتبط تدوین و به دستگاه ها ابلاغ شده است.

او ادامه داد: در کنار سند جامع پیشگیری از خشونت در استان، با توجه به جامعه بالای آماری خشونت علیه زنان و کودکان قوه قضائیه نیز اقداماتی انجام داده و بر این اساس اداره‌ای به عنوان پیشگیری از خشونت علیه زنان و کودکان در معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ایجاد شده است.

او افزود: خشونت‌های کلامی و رفتاری، اقتصادی و جنسی از جمله خشونت‌های ارتکابی دارای اهمیت علیه زنان و کودکان بوده و هر کدام در جای خود آثار منفی بالایی دارد.

او اضافه کرد: خشونت های رفتاری جزو خشونت های فیزیکی بوده که خانم ها به طرق مختلف در خانه تجربه می کنند البته جامعه آماری خشونت های کلامی بیش از این موضوع بوده با این تفاوت که خشونت های فیزیکی 50 درصد منجربه تشکیل پرونده قضایی می شود اما تشکیل پرونده های مرتبط با خشونت های کلامی علیرغم اینکه در اقلیت است، لکن آثار منفی بالایی در بین اعضای خانواده دارد.

موقری با تاکید بر اینکه خشونت های ارتکابی بیشتر  به مختلفی همچون فرهنگی و تربیت خانوادگی اتفاق می‌افتد خاطرنشان کرد: متاسفانه به‌رغم هزینه‌های بالا و اقدامات متعدد و مکرر، آمار رو به کاهش نبوده و بیشترین جامعه آماری مربوط به خشونت های کلامی، فیزیکی و اقتصادی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز