خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

شهید سلیمانی به عنوان قهرمان ملی در ادبیات ما ماندگار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۱۱۲

استاندار فارس گفت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان ملی و سرداری دینی در ادبیات ما ماندگار شده و شعرا می‌توانند در سروده‌های خود، بیان کننده آرمان‌های این شهید والامقام باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی  در  آیین اختتامیه  کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی گفت:  هنر و شعر بیانی اثرگذار و ماندگار است و شاعران بیان کننده حال و هوای روز جامعه و آرمانها و مصائب جامعه هستند.

رحیمی افزود: شخصیت پردازی کار شاعرین خوش سلیقه است و ما در ارتباط با قهرمانان و اسطوره ها از فرهنگی غنی بهره‌مندیم از آریو برزن،سردار جنگل و ستارخان گرفته تا سرداران شهید ما در دوران دفاع مقدس و دفاع از حریم حرم های مطهر که به عنوان داشته های ارزشمند معنوی کشور ما محسوب می شوند.

وی ادامه داد: عجین شدن آموزه‌های دینی و فرهنگی غنی ایرانی می‌تواند صحنه ای در ذهن خلق کند که همیشه به یاد ماندنی باشد

استاندار فارس اضافه کرد: سردار سلیمانی به عنوان قهرمان ملی و سرداری دینی در ادبیات ما ماندگار شده و شعرا نیز می توانند بیان کننده آرمانهای این شهید والامقام باشند.

رحیمی تصریح کرد: ویژگی خدا باوری، دین محوری ،شجاعت ،دلاوری، مردمی بودن و دارای اخلاق پسندیده اسلامی که شهید سلیمانی از آن بهرمند بود می تواند زمینه‌ساز بیان ادیبان و هنرمندان باشد.

در ادامه این مراسم شعرایی از کشورهایی من جمله هندوستان،ایران، روسیه و پرتغال شعرهایی در رثای شهیدان سلیمانی و فخری‌زاده سرودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز