خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان:

دستگاه‌های اجرایی قزوین در توزیع آگهی‌های دولتی موظف به رعایت قانون هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۰۹۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: دستگاه‌ها و شهرداری‌های قزوین در توزیع آگهی‌های دولتی، باید قانون را رعایت کنند ، در غیر این صورت به نهادهای نظارتی و قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمدحسین اسماعیلی در پانزدهمین نشست شورای اطلاع رسانی استان قزوین، اظهار کرد: یکی از مصوبات شورای اطلاع رسانی استان در خصوص آگهی‌های دولتی و ثبتی بوده است که مجموعاً تعداد کل آگهی‌های دولتی از اول سال ۹۹ تاکنون ۲۷۲ مورد و تعداد آگهی‌های ثبتی سامانه‌ای از اول سال ۹۹ تاکنون ۲ هزار و ۶۸۹ مورد و تعداد کل آگهی‌های ثبتی به‌صورت حضوری هزار و ۴۵۰ مورد بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان افزود: باتوجه به مکاتبات و پیگیری‌های لازم در خصوص اعلام آگهی‌های دولتی از سوی دستگاه‌ها و شهرداری‌ها مقرر شد از این پس، دستگاه‌ها و شهرداری‌هایی که توزیع آگهی‌های دولتی را طبق قانون رعایت نکنند، به نهادهای نظارتی و قضایی معرفی خواهند شد.

اسماعیلی با اشاره به موضوع نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به عنوان سخنگو که حق مصاحبه با رسانه‌ها را دارند، بیان کرد: در این زمینه مصوبات خوبی را در شورای اطلاع رسانی در استان داشتیم و با پیگیری‌هایی که انجام شد تاکنون ۱۹ دستگاه، سخنگوهای خود را به ما معرفی کرده‌اند.

وی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده و وضعیت کرونا در استان، ادامه داد: امیدوارم تلنگرهایی که به ما می‌خورد و شرایط سخت کرونایی را که همه از نزدیک درک می‌کنیم سبب شود در خصوص دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت‌های بیشتری کنیم و با عادی انگاری سبب اوج گرفتن این بیماری نشویم.

این مسئول یادآور شد : بر اساس گزارش معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و دبیر کمیته شورای اطلاع‌رسانی کرونا، استان قزوین در آذرماه سال جاری در خصوص رعایت محدودیت‌های تعطیلی مشاغل و منع تردد در شهرها وضعیت خوبی داشته‌ است ولی وضعیت استان در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زیر ۸۵ درصد بوده که این موضوع نیازمند توجه مسوولان حوزه بهداشتی استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اضافه کرد: تناقضاتی در مورد اجرای مصوبات ستاد کرونا در استان همچون ممنوعیت فعالیت‌های برخی اصناف و مشاغل و برپایی جلسات در ادارات با تعداد افراد زیاد، نظارت نشدن بر تردد وسایل نقلیه در ورودی شهر، برپایی مراسم عزاداری ملاحظه می‌شود که باعث ایجاد یک سری مشکلات در زمینه‌های مختلف شده و این مسائل به صورت شفاف برای مردم تبیین نشده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اگر این موارد برای اصحاب رسانه و شورای اطلاع‌رسانی استان تبیین شود، گامی مهم و اثرگذار در جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی دقیق خواهد بود.

استان قزوین دارای ۵۶ نشریه استانی، ۶۵ نشریه سراسری و ۱۶ خبرگزاری فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز