خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

۴حفار غیرمجاز در الموت غربی دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۰۲۹

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری ‌و صنایع دستی استان قزوین گفت: با تلاش یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری ‌و صنایع دستی استان قزوین چهار حفار غیرمجاز در الموت غربی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا خزائلی اظهار کرد: به دنبال دریافت گزارش مردمی در خصوص حضور تعدادی حفار غیر مجاز به قصد کشف اموال تاریخی– فرهنگی در یکی از روستاهای بخش الموت‌غربی با هماهنگی عوامل فرماندهی بخش رازمیان تعداد چهار حفار غیرمجاز در حین حفاری دستگیر شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بیان کرد: افراد دستگیر شده به همراه ادوات حفاری کشف شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

خزائلی خاطرنشان کرد: حفاظت از آثار و اشیای تاریخی در واقع حفاظت از هویت و فرهنگ و پیشینه ماست و همه در این خصوص دارای رسالت هستیم.

او یادآور شد: شهروندان و هم استانی‌ها می‌توانند برای اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره ۳۳۲۳۶۹۶۶ و ۳۳۲۴۰۲۳۵ (به صورت شبانه روزی) با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان تماس بگیرند تا با اقدام به‌ موقع میراث‌بانان از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز