خبرگزاری کار ایران

دکتر زالی مطرح کرد:

آمار بیماران کرونایی در تهران کاهشی اما شکننده

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۹۸۵

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا کلانشهر تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۳۵ بیمار جدید در بیمارستان‌های تهران بستری شدند که ۹۰ نفر از این تعداد به بخش‌های مراقبت‌های ویژه انتقال یافتند.

به گزارش ایلنا، دکتر علیرضا زالی با تاکید بر شکننده بودن وضعیت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: مجموع بیمارانی که در حال حاضر با آزمایش مثبت کووید ۱۹ در استان تهران بستری هستند بالغ بر دو هزار و ۱۴۰ بیمار است که از این تعداد ۸۵۰ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و مجموعاً ۱۳۸ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان‌های تحت پوشش استان تهران مرخص شده اند.

وی با اشاره به اصرار برخی اصناف به بازگشایی تالار‌های پذیرایی و یا عادی‌شدن فعالیت شرکت‌های هواپیمایی با توجه به مشکلات اقتصادی شان در دوران کرونا گفت: این دسته از مشاغل در مدت شیوع بیماری کرونا یا تعطیل بوده اند و یا با حداقل ظرفیت فعالیت می‌کنند و بیشترین آسیب را از این نظر دیده اند و بنابر مصوبات ستاد ملی کرونا بازگشایی این مشاغل در شهر‌های نارنجی و زرد امکان پذیر نیست، اما باید بستر حمایتی از این مجموعه مشاغل صورت پذیرد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا کلانشهر تهران اضافه کرد: این حمایت‌ها باید در قالب تسهیلات زودبازده و کم بهره و یا با دیگر روش‌ها اعمال شود البته این موضوع در قالب شکل‌گیری کمیته مشترک در وزارت بهداشت و کشور در دستورکار قرار دارد.

دکتر زالی گفت: قرار است درباره این نوع مشاغل تصمیماتی برای طراحی و باز آرایی جدید دستورالعمل‌های بهداشتی گرفته شود که باید در تهران و دیگر شهر‌ها منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا باشیم.

وی درباره تعطیلی بوستان‌ها و پارک‌های شهر تهران نیز افزود: بنابر این پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان با توجه به آلودگی شدید هوا و افزایش آلاینده در سطح شهر انجام هرگونه فعالیت ورزشی که موجب افزایش بار تنفسی در افراد می‌شود برای همگان خطرآفرین است و به علت اینکه در پارک‌ها فعالیت‌های ورزشی صورت می‌گیرد بنابراین پیشنهاد این است که در مقطع فعلی این قبیل پارک‌ها تعطیل باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز