خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد خبر داد:

برپایی نمایشگاه اختصاصی ایران در هرات افغانستان از ۳۰ دی ماه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۷۲۴

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران، ۳۰ دی ماه لغایت ۳ بهمن ماه امسال، با حضور شرکت‌های ایرانی در هرات افغانستان برپا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد در این خصوص گفت: این نمایشگاه با حضور شرکت‌های تولیدی و فعالان اقتصادی در زمینه‌های مختلف شامل خدمات فنی و مهندسی، تاسیسات، ماشین آلات، مصالح ساختمانی، راه سازی، آب، برق، انرژی، مخابرات، چاپ و بسته بندی، ماشین آلات کشاورزی، صنایع غذایی، فرش و لوازم خانگی، نساجی، تجهیزات پزشکی و بهداشتی، خدمات فرهنگی و دیگر زمینه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.

سعید صیفی افزود: در برپایی ششمین دوره از این نمایشگاه از همکاری استانداری خراسان رضوی و دیگر بخش‌های دولتی و خصوصی بهره گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: برای برگزاری این نمایشگاه هماهنگی‌هایی با سفارت و کنسولگری ایران در کابل و هرات، رایزن اقتصادی ایران در کابل و اتاق تجارت هرات صورت گرفته است. همچنین از طرف اتاق تجارت هرات و سفارت ایران در کابل، از تجار کشور افغانستان جهت بازدید از نمایشگاه دعوت به عمل آمده است.

صیفی با تاکید بر اینکه، برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی در داخل و خارج از کشور، نقش موثری در رشد صادرات غیرنفتی ایران دارد، خاطرنشان کرد: هر کشوری برای تجارت با دیگر کشورها و تداوم آن، نیازمند معرفی مزیت‌های صادراتی خود است و توجه به کالاهای دارای مزیت و کشورهای هدف آنها در تجارت خارجی، اولین گام برای پایه ریزی یک تجارت خارجی هدفمند و موفق است.

صیفی گفت: نمایشگاه‌های بین المللی ابزار کارآمدی در راستای افزایش صادرات در بحث تولیدات صنعتی و غیرصنعتی و منبع بسیار خوبی از اطلاعات بازار برای مدیران و برنامه‌ریزان واحدهای تولیدی بوده و مکمل و راه حل مناسب برای توسعه صادرات غیرنفتی محسوب می‌شود. هدف اصلی نمایشگاه، درواقع عرضه نمونه کالا و توانمندی‌های شرکت‌ها به مصرف کنندگان، سلیقه آزمایی و شناخت فرهنگ مصرفی و پیدا کردن خریداران، نمایندگان فروش و یا شرکای تجاری است تا بدین وسیله قراردادهای بلند مدت جهت صادرات مستقیم منعقد شود.

وی با اشاره به رشد مزیت تجاری میان ایران وافغانستان در چند سال اخیر، تصریح کرد: بسیاری از اقلام مورد نیاز افغانستان از طریق ایران تامین می‌شود و آنها به دلایل متعدد به کالاهای ایرانی علاقمند هستند. پتانسیل‌های موجود تجاری میان دو کشور موجب می‌شود که مشارکت در این نمایشگاه، فرصتی ارزشمند برای شرکت‌ها باشد تا حضور خود را در بازار افغانستان تثبیت کنند و فرصتی منحصر به فرد برای بازاریابی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز