خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

افزایش ۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی استان/ رتبه دوم کشور در توسعه واحدهای تولیدی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۷۱۰

استاندار آذربایجان شرقی از افزایش ۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی استان در سال جاری خبر داد و با اشاره به اینکه این موفقیت به‌رغم تمامی مشکلات و تحریم‌ها بدست آمده است، افزود: در چند سال اخیر با وجود تمامی ناملایمات و فشارهای اقتصادی، حتی یک واحد تولیدی در استان تعطیل نشده است.

به گزارش به خبرنگار ایلنا از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد، گفت: این استان از جمله استان‌های مهم کشور به لحاظ قابلیت‌های صنعتی، تولیدی، خدماتی و کشاورزی است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از پنج هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان، گفت: ۱۳ واحد خودروسازی کشور در آذربایجان‌ شرقی مشغول فعالیت بوده و بیش از ۳۵ درصد قطعات مورد نیاز خودرو نیز در این استان تولید می‌شود.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: تبریز و آذربایجان پایتخت تولید شیرینی و شکلات در کشور بوده و محصولات تولیدی این استان به بیش از ۸۰ کشور جهان صادر می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی به ظرفیت‌های معدنی استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: معادن غنی طلا، مس و انواع کانی‌های فلزی و غیرفلزی از دیگر قابلیت‌های ارزشمند استان است که متاسفانه آن چنان که باید و شاید مورد توجه و بهره‌برداری در استان قرار نگرفته است.

پورمحمدی اظهار داشت: در سال‌های اخیر به رغم تمامی ناملایمات و فشارهای اقتصادی، حتی یک واحد تولیدی در استان تعطیل نشده و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی نیز هیچ یک از نیروهای خود را تعدیل نکرده‌اند.

وی با اشاره به رتبه دوم استان از لحاظ تعداد ایجاد و طرح‌های در دست اجرای تولیدی در کشور، گفت: البته مشکلاتی هم در حوزه تولید و صنعت وجود دارد که امیدواریم با همکاری ویژه دستگاه‌های مسئول و همراهی فعالان بخش خصوصی مرتفع شود.

در این جلسه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، رئیس سازمان صمت استان، دبیر انجمن صنایع غذایی استان و تعدادی از روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی تبریز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در حوزه بهبود فضای کسب‌وکار، حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، ضرورت تک‌نرخی شدن نرخ ارز، مشکلات مربوط به تورم در حوزه مسکن و سای موضوعات بخش صنعت و تولید  پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز