خبرگزاری کار ایران

اسکندرپور مطرح کرد:

نشانه شهر شیراز متعلق به شیراز و مردمانش است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۴۷۴

شهردار شیراز اعلام کرد: نشانه شهر شیراز متعلق به شیراز و مردمانش است و ما مسئولان در کنار هم باید تلاش کنیم که این نشانه در شان و جایگاه شیراز و شهروندان باشد و ظرفیت تمدنی، فرهنگی و مذهبی عظیم این کلانشهر در آن به ثمر برسد.

به گزارش ایلنا حیدر اسکندرپور در آیین فراخوان طراحی شهری نشانه شهر شیراز و آغاز به کار مسابقه بین‌المللی «هویت بصری شهر شیراز» گفت: شیراز شهر فرزانگان، علم، ذوق و فرزانگی و شهری تاریخی و بین‌المللی است و این ظرفیت ها در نشانه باید به ثمر برسند.

اسکندرپور ضمن اشاره به اینکه بسیاری از ویژگی های شیوای مردم ایران در مردم شیراز و استان فارس وجود دارد، گفت: سرزندگی و نشاط اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در مردم شیراز و فارس همواره برجسته است.

وی افزود: شاخص های بزرگ و ارزنده این شهر موجب محدودیت هایی برای یک چنین کاری ایجاد می کند چون هنگامی که نشانه شهر را طراحی کنیم نمی توانیم فراموش کنیم شیراز جایی است که زمانی که حقوق شهروندی در میان بسیاری از ملت های دیگر جایگاهی نداشت، ما در شیراز به حقوق شهروندی احترام می‌گذاشتیم.

نشانه شهر شیراز متعلق به شیراز و مردمانش است

شهردار شیراز اضافه کرد: وقتی از شیراز سخن می گوییم نمی توانیم فراموش کنیم که حافظ و سعدی بر تارک فرهنگی و ادب دنیا ممتاز است و جایگاه ویژه ای دارند.

به گفته اسکندرپور این شهر به حضرت شاهچراغ (ع) ، حافظ و سعدی شناخته می‌شود؛ سابقه تمدنی، فرهنگی و مذهبی  که کاملاً این شهر را ممتاز ساخته است و باید در هویت بصری این ظرفیت ها نشان داده شود و اجماعی از این ظرفیت بزرگ شیراز باید در این نشانه نمایان شود بطوری که بصورت گویا و  مختصر و مفید این ظرفیت ها و نشانه ها عیان باشد.

شهردار شیراز تاکید کرد: این نشانه متعلق به مردم شیراز است و تعلقی به سازمان ها و نهادها ندارد بنابر این همه دستگاه ها تلاش می کنیم در جایگاه و شأن شهروندان آن باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز