خبرگزاری کار ایران

طی آئینی صورت گرفت؛

برگزاری مراسم تحلیف کارآموزان مرکز وکلای قوه قضائیه در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۴۷۱

آئین تحلیف کارآموزان مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه استان فارس، در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز وکلای قوه قضائیه استان فارس، حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان فارس با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بر ادامه راه این مجاهد بزرگ تاکید و با اشاره به برخی ویژگی‌های اخلاقی آن شهید گرانقدر اضافه کرد: سردار شهید سلیمانی تمام زندگی خود را وقف اسلام و دفاع از کشور کرد و تا زندگی جریان دارد، نام و خاطره اش از اذهان پاک نخواهد شد.

عبدلیان پور دوران کارآموزی را فصل یادگیری و دورانی ماندگار دانست که باید قدر آن را دانست و به قدر کفایت آموزش‌های لازم را فراگرفت تا در آینده به بهترین نحو خدمات قضایی و کارشناسی را به مردم ارائه داد.

وی با اشاره به عملکرد مناسب کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس، ادامه داد: اعضای فعال این کمیسیون موجب مباهات و افتخار مرکز هستند؛ کسانی که در کمال همدلی و سلامت کاری با نگاه علمی و دقیق در حد توان کارها را به نحو احسن پیش می برند.

عبدلیان‌پور با اشاره به اینکه ۵۰۰ کارآموز در مرکز وکلای فارس حضور دارند، بر اهمیت فراگیری تجارب و دانش و تخصص اساتید دوره کارآموزی تاکید و خاطرنشان کرد: زمان یادگیری بسیار کوتاه و گذراست لذا کارآموزان باید از این فرصت اندک حداکثر استفاده را داشته  و از امکانات مرکز بهترین استفاده را بکنند.

 وکالت کاسبی نیست؛ نگاه‌ها را عوض کنیم

بهادری‌جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و با اشاره به اینکه وکالت در همه شئون، کسب و کار نیست، گفت: اگر کسی اینجا دنبال کسب و کار آمده اشتباه می کند.

وی گفت: وکالت یک مفهوم انتزاعی است و ما آن را می سازیم و نمایش می دهیم و باید آسیب شناسی کنیم که چرا مردم وکالت را به عنوان کسب و کار می بینند.

بهادری جهرمی خطاب به کارآموزان ادامه داد: هیچ کس اتفاقی وکیل و مدافع حق یا فاسد نمی شود لذا باید خیلی حواسمان باشد چراکه جای سختی را برای خدمت انتخاب کرده ایم.
 

برگزاری مراسم تحلیف کارآموزان مرکز وکلای قوه قضائیه در فارس

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به مسئولیت سنگین وکالت در جامعه خاطرنشان کرد: پروانه وکالت پروانه کسب نیست بلکه نماد مسئولیت است که به امانت به افراد سپرده می‌شود؛ من ماموریت گرفتم تا حکم مسوولیت مقابله با ظلم و احقاق حق تک تک مردم را به شما بسپارم لذا هر کس توانایی این مسوولیت را ندارد نباید در این میدان سخت وارد شود.

بهادری جهرمی با بیان اینکه وکلا در برابر اتفاقات مختلف باید احساس مسئولیت کنند، گفت: وکیلی که به دنبال رضایت خدا و حل مشکل مردم است، خدا نیز زندگی او را رونق می دهد و چنین وکیلی نباید نگران معیشت خود باشد.

وی با بیان اینکه ظلم تاریخی به وکالت شده و ما باید این ظلم را پس بگیریم خاطرنشان کرد: هر جا که یک وکیل خوب کار کرده، مردم به خوبی آن احساس کرده اند.

بهادری جهرمی با اشاره به تغییر و تحولات جدید دستگاه قضا از سالی که آیت‌الله رئیس بر مسند ریاست آن قرار گرفته است، گفت: وکلای امروز ما در دستگاه قضایی و در دوران جدید به نوعی سربازان دفاع از وکالت هستند چراکه برخی وکیل نما در سال های گذشته آبروی این حرفه را برده اند و باید برای برگرداندن آبرو به این حرفه تلاش کرد.

وی گفت: من از شما کارآموزان می خواهم مربی عملی اخلاق وکالت باشید و در تمام عرصه های وکالت از برخورد با ارباب رجوع تا لایحه نویسی و امور قضایی و... یک وکیل آرمانی در رفتار و اعمال در نظام اسلامی باشید.

بهادری جهرمی افزود: استقلال وکیل برای دفاع آزادانه از حق است تا هیچ کسی نتواند در این مسیر جلوگیری کند لذا مرکز وکلا وکیل مستقل می‌خواهد یعنی وکیلی که جیب خودش و دیگران مبنای قضاوت و تصمیمش نشود.

وی خاطرنشان کرد: آن خدایی که شما را به مسئولیت وکالت آورده، حتما می دانسته که شما توانایی این حرفه را دارید اما باید بدانید که این مسئولیت سخت است چرا که می خواهید آبروداری کنید.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: به اعتقاد بنده وکلای ما باید طوری عمل کنند که از نظر سلامت و تخصص حتی از قاضی نیز بالاتر باشند زیرا باید حواسمان باشد تا راه را گم نکنیم.

بهادری جهرمی ادامه داد: وکیل باید الگوی صبر باشد و موکل همین که در دفتر وکیل می آید باید احساس کند که آرامشی آنجا حاکم است چراکه موکل حتما فضای پرتنشی را گذرانده که به وکیل مراجعه کرده تا مشکلش حل شود لذا اولین گره ای که وکیل باید از موکل خود باز کند، آرام کردن اعصاب ارباب رجوع خود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز