خبرگزاری کار ایران

اسدی خبر داد:

حذف آبرسانی برای مناطق دارای تنش آبی کاشان با طرح یکپارچه‌سازی/ افزایش 20 درصدی مصرف آب در کاشان با شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۴۱۱

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهرستان های کاشان وآران وبیدگل گفت: همزمان با یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی، آبرسانی سیار برای تمامی مناطق دچار تنش آبی حذف شد.

به گزارش ایلنا از کاشان، محمدرضا اسدی با بیان اینکه شیوع ویروس کووید۱۹ در کشور مصرف آب شهرهای کاشان و آران وبیدگل را ۲۰ درصد افزایش داد، اظهار داشت: اطلاع رسانی به موقع و ارایه بسته های تشویقی کاهش مصرف پنج درصدی یکصد و هفتاد پنج هزار مشترک شهری و روستایی را به همراه داشت.

وی بیان داشت: برنامه هایی نیز برای تشویق مشترکین کم مصرف که الگوهای لازم را رعایت کرده و مصرف آنها در ماه کمتر از ۱۴ متر مکعب بود انجام شد و در مقابل مشترکین پرمصرف نیز به صورت افزایش پلکانی در نظر گرفته شده جریمه شدند.

اسدی از ارائه ۲۲ خدمت غیرحضوری برای مشترکین شهرستان خبر داد و گفت: هم اکنون شهروندان می توانند با تماس با سامانه ۱۲۲ به تمامی خدمات آبفا از جمله خرید و نصب انشعاب دسترسی یابند.

رئیس هیات مدیره شرکت آبفای کاشان با بیان اینکه چهارده میلیارد ریال اعتبار صرف تامین نرم افزار و زیر ساخت های اجرای خدمات غیرحضوری شده تصریح کرد: در نه ماهه نخست سال جاری ۵۰ درصد مراجعه حضوری شهروندان کاهش یافته است.

وی شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز را طبق برنامه ای منسجم در حال انجام و تاکید کرد: طی ۹ ماهه گذشته ۸۰ انشعاب غیر مجاز کشف شد و بر اساس قانون تمامی هزینه آب مصرفی مربوطه از متخلفین اخذ شد.

اسدی با اشاره به ساخت مخازن ذخیره آب با ظرفیت یکصد وسی وهفت هزار مترمکعب به منظور رفع  مشکل قطعی آب در تابستان و همچنین مواقع پیک مصرف یادآورشد: طی دو سال گذشته تامین آب شرب سیزده روستا که درگیر تنش آبی شدید بودند مرتفع شده وساکنان این مناطق از آب آشامیدنی با کیفیت و مطلوب برخوردار شدند.

وی خاطر نشان شد: برنامه شرکت آبفای کاشان برای سال آینده به دنبال حذف کامل آبرسانی سیار توسط تانکر برای پنج  روستای باقی مانده در شهرستان است.

حذف آبرسانی برای مناطق دارای تنش آبی کاشان با طرح یکپارچه‌سازی/ افزایش 20 درصدی مصرف آب در کاشان با شیوع کرونا

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهرستان های کاشان وآران وبیدگل مهمترین پروژه های اخیر آبرسانی  را مربوط به طرح  تامین آب اضطراری خط نابر به کاشان به طول ۲۵ کیلومتر دانست و تاکید کرد: برای این طرح  که سال گذشته به بهره داری رسید ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شد.

وی با بیان اینکه بیش از۹۹ درصد از مناطق شهری و ۹۸ درصد از  ساکنین شصت و شش روستای  شهرستان  های کاشان وآران وبیدگل از آب شرب برخوردار هستند یادآور شد: تامین آب مورد نیاز مناطق شهرستان وابسته به منابع زیر زمینی است و کاهش بارندگی، افزایش مصرف و هدر رفت آن به دلیل فرسودگی شبکه انتقال به میزان ۳۵ درصد اثر بخشی  آن را کاهش داده است.

اسدی پایین رفتن سطح آب در بیشتر نقاط شهرستان های کاشان و آران وبیدگل را زنگ خطری برای کیفیت آب شرب وافزایش شوری و نیترات آب دانست وتصریح کرد: در کنار بحران های پیش رو برخی از سود جویان نیز با حفر چاه های غیر مجاز و بهره برداری از آب‌های زیر زمینی بحران آب های زیر سطحی را سرعت می بخشند.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گفت: طی دو سال اخیر و همزمان با یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفا شهری و روستایی، تحقیقات و مطالعات علمی برای تامین آب روستاهای شهرستان انجام و آبرسانی سیار برای تمامی مناطق دچار تنش آبی حذف شد.

وی بیان داشت: به منظور  رفع مشکلات کیفی آب شرب شهروندان به خصوص در مناطق کویری دستگاه های آب شرین کن روستایی وشهری‌ ابوزیدآباد،سفیدشهر،نوش آباد،نیاسر با ظرفیت روزانه در مجموع هفت میلیون لیتر آب مورد بهره برداری قرار گرفت.

اسدی خاطر نشان شد : ۲۰۵ حلقه چاه حفر شده در شهرستان های کاشان وآران وبیدگل وجود دارد که بیش از ۱۸۰۰ لیتر برثانیه آب آشامیدنی وارد مدارمصرف می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز