خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

روز بدون فوتی کرونا در استان اردبیل / تبدیل وضعیت پارس‌آباد از نارنجی به زرد / عادی انگاری زنگ خطر پیک چهارم کرونا است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۳۰۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری 32 نفر بیمار جدید مبتلا به کرونا و عدم گزارش موارد فوتی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، شهرام حبیب زاده در تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان اردبیل عنوان کرد: در شبانه روز گذشته 32 نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.

وی از ترخیص 25 نفر با بهبودی نسبی و همچنین تبدیل وضعیت کرونایی شهرستان پارس آباد از نارنجی به زرد خبر داد و گفت: هم اکنون شهرهای اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرهای پارس آباد، خلخال، بیله سوار، نیر، گرمی، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: در حال حاضر تعداد 265 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

حبیب زاده ادامه داد: در حال حاضر 72 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و خوشبختانه طی 24 ساعت گذشته  موارد فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا از مراکز درمانی استان گزارش نشده است.

وی در تشریح آمار مبتلایان به کرونا طی 24 ساعت گذشته به تفکیک شهرستان‌ها عنوان کرد: از 32 مورد بستری ناشی از ابتلا به کرونا در استان، 26 نفر از اردبیل، 2 نفر مشگین شهر، یک نفر گرمی و ۳ نفر از خلخال گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هشدار داد: هرگونه عادی انگاری بیماری و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پیک چهارم کرونا را همراه خواهد داشت. این وضعیت پایدار و سیر نزولی بیماری و روز بدون فوتی در استان در صورت عدم توجه و رعایت، تبعات خطرناکی را به دنبال دارد. 

حبیب زاده تصریح کرد:  بعد از ۸۰ روز، شاهد تجربه ارزشمند بدون فوتی کرونایی در استان هستیم که آن را مرهون اجرای اقدامات پیشگیرانه و همسویی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم عزیز استان بویژه اقدامات انجام یافته در طرح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز