خبرگزاری کار ایران

زاهدی فرد خبر داد:

تولید روزانه ۵۴۰ دستگاه خودرو در ایران خودرو خراسان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۱۵۵

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان گفت: با توجه به تامین قطعات مورد نیاز برای تولید و تحویل سفارش های مردم کشور میانگین تولید روزانه ۲۳۰ دستگاه خودرو در سال قبل به ۵۴۰ دستگاه در سال جاری افزایش پیدا کرده که این موضوع نقش تاثیرگذاری در رونق اقتصاد استان ایفا خواهد کرد و به معنای واقعی جهش تولید این شرکت در سال‌جاری تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، بیژن زاهدی فرد در بیستمین سالگرد تاسیس ایران خودرو خراسان با بیان اینکه اولین صنعتی که آمریکا پس از خروج از برجام آن را تحریم کرد صنعت خودروسازی بود افزود: تحریم های ظالمانه در سال های ۹۷و ۹۸ در زمینه تامین قطعات، خودروسازی کشور را تحت شعاع قرار داده و دچار مشکلاتی کرد و حتی پیش بینی این بود که طی ۶ ماه صنعت خودرو سازی کشور را به طور کامل متوقف خواهد کرد.

او در ادامه اظهار داشت: اگرچه ظرفیت تولید خودرو در طول این ۲سال بسیار کاهش پیدا کرد اما تلاش مضاعف صنعت خودروسازی کشور مانع از توقف این صنعت نشد و تولید با قدرت ادامه پیدا کرد به طوری که ایران خودرو خراسان در سال ۹۶ بالغ بر ۱۶۴ هزار دستگاه خودرو، در سال ۹۷ حدود ۹۰ هزار دستگاه و در سال ۹۸ نیز ۸۸ هزار دستگاه خودرو را تولید کرده است. 

او افزود: تاکید بر بومی سازی قطعات طی دو سال اخیر باعث رونق تولید در صنعت خودروسازی کشور شد که این موضوع باعث شده است تا پایان آذر ماه سال جاری گروه صنعتی ایران خودرو معادل کل سال گذشته بتواند خودرو تولید کند و ایران خودرو خراسان نیز در راستای اجرای این سیاست و با همراهی نیروی انسانی خود، طی همین هفته از رکورد سال گذشته عبور خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان اعلام کرد: امسال برای ایران خودرو خراسان تولید ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو سیاست گذاری شده است که با تلاش نیروهای این مجموعه بویژه پرسنل فعال خط تولید بین ۱۰۵ تا ۱۰۷ هزار آن محقق خواهد شد که نسبت به سال گذشته رشد ۲۵ درصدی را در بر خواهد داشت.

زاهدی فرد تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۳۰ دستگاه تریلر فقط برای این مجموعه قطعات مورد نیاز تولید و حدود ۱۰۰ دستگاه تریلر نیز محصولات تولید شده را حمل می کنند که این فعالیت ها اقدامات جانبی شرکت است، همچنین روزانه ۳۵۰ سرویس اتوبوس مسئولیت انتقال پرسنل ایران خودرو خراسان را از شهرهای مشهد و نیشابور به محل شرکت برعهده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز