خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری:

65 هزار تن پسماند ساختمانی در قزوین دفع شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۰۸۲

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: بیش از 65 هزار تن پسماند ساختمانی و عمرانی در جایگاه لیا قزوین در آبان و آذر ماه سال جاری دفع شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، غلام عباس مهر علیان اظهار کرد : در دوماهه اخیر سال جاری میزان 65809 تن پسماند ساختمانی به جایگاه پسماند های ساختمانی لیا حمل شده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری با تاکید بر دفع اصولی این گونه پسماند ها به کاشت بیش از دو هزار اصله درخت در سلول های دفن کامل شده این محل اشاره کرد و افزود: استراتژی در این محل به گونه ای است که پس از تکمیل هر سلول،خاک پوششی نهایی دارای هوموس بالا در محل به ارتفاع حدود یک متر بکارگیری شود تا امکان ایجاد فضای سبز را فراهم کند.

مهرعلیان با بیان اینکه حمل ضایعات ساختمانی بدون اخذ مجوز از این سازمان تخلف محسوب می شود ازصدور 149 مجوز خاکبرداری و تخریب در ماه های آبان و آذر خبر داد.

او در ادامه با بیان اینکه  صدور اخطار به واحدها و منازل مسکونی تجاری اداری که پسماندهای ساختمانی و عمرانی خود را در مکان‌های عمومی دپو می‌کنند یکی دیگر از وظایف مهم این سازمان است، بیان کرد: در دو ماهه اخیر 135فقره اخطار در خصوص پسماندهای ساختمانی، به مختلفان داده شده است.

این مسئول اضافه کرد : یکی از اقدامات مهم  واحد ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی این سازمان، پاکسازی ضایعات و نخاله های ساختمانی سطح شهر است و در همین راستا در دو ماهه آخر پاییز تعداد 32 سرویس کمپرسی از پسماندهای عمرانی بلاصاحب سطح شهر جمع اوری و به جایگاه پسماند های ساختمانی لیا حمل شده است.

 سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری یادآور شد: بر اساس ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماندها، دپوی پسماند های عمرانی و ساختمانی در معابر عمومی تخلف محسوب شده و از صاحبان املاک در حال ساخت و ساز درخواست می شود، پسماندهای عمرانی خود را جهت دفن به جایگاه دفن پسماندهای ساختمانی لیا منتقل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز