خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان:

رسیدگی به وضعیت کودکان کار در حوزه بهزیستی است/ آموزش مدیریت خشم برای کارکنان شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۷۸۶

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: یکی از حساسیت های ما نحوه برخورد ماموران پیشگیری و رفع تخلفات با کودکان کار است، اما پرداختن به مشکل کودکان کار در درجه اول باید از سوی بهزیستی پیگیری شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حسن محمدحسینی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تخلفات شهری در مجموعه شهرداری اگر حمایت و مشارکت شهروندان نباشد به مشکل برمی خوریم، اظهار کرد: اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری به صورت شبانه روزی فعالیت دارد و 33 وظیفه به صورت مستقیم و برخی وظایف به صورت غیرمستقیم به عهده ما گذاشته شده است.  

محمدحسینی آموزش نحوه رفتار با کودکان کار، کنترل مدیریت خشم، ضوابط شهرسازی، قوانین حقوقی، آموزش ضابطین قضایی و آئین های دادرسی را از آموزش های ارائه شده به پرسنل عنوان و اظهار کرد: اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری ارتباط خوبی با 29 اتحادیه در شهر اصفهان با محوریت جلوگیری از تخلف دارد و آموزش هایی در این زمینه برگزار می کند.   

13 دستگاه اجرایی، متولی برخورد با تکدی گری شهرها      

محمدحسینی در مورد برخورد با تکدی گری در شهر ادامه داد: در برخورد با متکدیان 13 دستگاه، متولی است که یکی از آنها شهرداری است، همچنین در حوزه کارتن خواب ها متولی برخورد مشخص شده است و وظیفه برخورد با معتادان متجاهر با نیروی انتظامی و بهزیستی است که شهرداری به واسطه ارتباط بیشتر با مردم بیشتر مخاطب شهروندان قرار می گیرد اما در چارچوب قانون هر دستگاهی باید به تکالیف خود عمل کند.

او افزود: در ساماندهی حاشیه نشینی در شهر نیز بنا به تاکید شورای شهر حمایت از دستگاه های دیگر از سوی شهرداری در دستور کار است.

او افزود: دستفروشی یکی از مصادیق نازیبایی است و سیاست ما ساماندهی این مسئله است؛ پیش از کرونا اکثر دستفروشان شهر اصفهان را در 29 بازارچه سطح شهر مستقر کردیم اما به واسطه شرایط کرونایی ممنوعیت ایجاد بازارچه های دستفروشی برقرار است که مصمم به ساماندهی هستیم.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در مرکز شهر امکان دست فروشی وجود ندارد، گفت: همچنین محل هایی را برای فروش صنایع خانگی افراد در نظر گرفتیم و با فروشگاه های کوثر هم در این زمینه رایزنی هایی صورت گرفت.  

محمدحسینی تصریح کرد: جمع آوری افراد متکدی با جدیت از سوی دستگاه ها انجام نشده است و با توجه به راه اندازی مرکز آسیب های اجتماعی، شهرداری افراد متکدی را به این مرکز هدایت، غربالگری و ساماندهی می کند.

او افزود: یکی از حساسیت های ما نحوه برخورد ماموران پیشگیری و رفع تخلفات، با نوع تخلف است که یکی از موارد کودکان کار است، اما پرداختن به مشکل کودکان کار در درجه اول وظیفه شهرداری نیست و باید از سوی بهزیستی پیگیری شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز