خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندهی انتظامی استان قزوین:

خدمات مشاوره کلانتری‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۷۷۳

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: ارائه خدمات مشاوره از سوی مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها یکی از بهترین راهکارها در پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی و صلح و سازش بین افراد است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمد اشرفی اظهار کرد: مشاوران مراکز مشاوره کلانتری ها بازوان قدرتمند پلیس در انجام ماموریت‌ها است که اقدامات مشاوره‌ای بدون شک موجب کاهش بار انتظامی و افزایش احساس امنیت در جامعه می‌شود. 

معاون فرماندهی انتظامی استان، وجود مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی مستقر در کلانتری‌ها را برای حفظ و تامین بهداشت روانی و ایجاد زمینه‌های رشد همه جانبه اعضای خانواده ضروری برشمرد و افزود: می‌توان با استفاده از کارشناسان متخصص برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها و ارتقای سطح بهداشت و سلامت روانی افراد بسیار موفق عمل کرد.

اشرفی با اشاره به مصالحه ۷۴ درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها طی ۹ ماه نخست سال جاری، تاکید کرد: با کمک مشاوره‌هایی که در این مراکز ارایه شده و تلاش قابل تقدیری که در این زمینه صورت گرفته است، شاهد کاهش ارسال پرونده به مراجع قضایی و ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی بوده‌ایم.

وی، راه‌اندازی سامانه مشاوره تلفنی ۰۹۶۵۸۰ را برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری اجتماعی به شهروندانی قزوینی، مثبت توصیف کرد و گفت: این امکان برای خانواده‌ها فراهم شده تا از طریق تماس با این سامانه،  خدمات مشاوره و روانشناسی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

این مسئول ادامه داد: در ۹ ماه نخست امسال پنج هزار و ۵۱۶ شهروند قزوینی از خدمات این مراکز و دوایر مددکاری کلانتری‌های استان بهره‌مند شده که از این تعداد، یک هزار و ۲۰۲ مورد در مرکز مشاوره از خدمات مشاوره، مددکاری، روان سنجی، حقوقی، انتظامی و سایر موارد استفاده کرده اند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یادآور شد: همچنین چهار هزار و ۳۱۴ پرونده نیز به مددکاری کلانتری‌ها مراجعه کرده‌اند و یک هزار و ۶۴۶ پرونده، یعنی معادل ۷۴ درصد پرونده‌ها نیز به مصالحه منجر شده است.

اشرفی اضافه کرد: مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی آرامش نیروی انتظامی استان قزوین نیز با شماره تماس ۰۲۸۲۱۸۲۴۳۱۴ همه روزه آماده ارایه خدمات مشاوره به صورت حضوری و تلفنی و از طریق سامانه پلیس پاسخگو به شماره ۰۹۶۵۸۰ در زمینه روانشناختی،خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، حقوقی و انتظامی به شهروندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز