خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار:‌

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های روستایی کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۶۹۲

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه ویژه وزیر تعاون علاوه بر سهمیه عادی استان کهگیلویه و بویراحمد در تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جدید از صندوق توسعه ملی برای این طرح ها اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "عیسی منصوری" در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: همچنین ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای حمایت مالی از کسب و کارهای خانگی نیز به این استان اختصاص یافته است.

وی از اعزام تیم های کارشناسی ‌و متخصص برای برای بررسی مشاغل حوزه اصلاح نژاد دام، گردشگری، آی تی، زنبور داری و ... از سوی وزارت کار به کهگیلویه و بویراحمد در آینده نزدیک برای جمعبندی و تصمیم گیری های مناسب در این ارتباط هم خبرداد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: راه اندازی بازارچه صنایع دستی و مشاغل خانگی استان در قالب تسهیلات ترکیبی از کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی در دستور کار قرار می گیرد.

منصوری تاکید کرد: محدودیت سهمیه برای طرح مشوق بیمه ای، یارانه حقوق و دستمزد و کارورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد حذف می شود.

وی افزود: در سه سال اخیر فعالیت های منسجمی در حوزه توسعه اشتغال در این استان صورت گرفته و استان بر اساس داده های مرکز آمار ۲۳ هزار نفر جویای کار وجود دارد ‌که این عدد مربوط به تابستان ۹۹ است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بر اساس طرح های وزارت کار همچون اشتغال روستایی تاکنون برای ۱۳ هزار نفر در استان اشتغال ایجاد شده و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که برای مابقی بیکاران نیز اشتغال پایدار ایجاد شود و اولویت اصلی ایجاد طرح های نیمه تمام باشد.

منصوری گفت: برخی طرح های اشتغال زا در استان برای تکمیل شدن مشکل دارند و مجوزی از صندوق توسعه ملی گرفته شده که براساس آن اجازه ارایه ۴۰ درصد تسهیلات به عنوان متمم به طرح های نیمه تمام داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز