خبرگزاری کار ایران

ایلنا از سمنان گزارش می‌دهد؛

سرنوشت مبهم پرونده قطع درختان دامغان پس از 3 سال/ نظر نهایی کمیسیون قطع اشجار؛ شاید هفته آینده/یک مقام مسئول: اداره بهزیستی حکم را تمکین نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۶۹۱

به‌رغم توصیه بر حفظ محیط زیست و فضای سبز ، برخی از ادارات دولتی دامغان به بهانه کمبود بودجه برای آبیاری و حفظ درختان به راحتی اقدام به خشکاندن و قطع اشجار می‌کنند .موضوعی که برخی از طرفداران محیط زیست را نگران کرده است. خشکاندن درختان به بهانه تجاری سازی یا کسب درآمد؟

به گزارش خبرنگار ایلنا از سمنان، تعدادی از شهروندان دامغانی و دوستداران محیط زیست در تماس با ایلنای سمنان از سریال ناتمام قطع درختان در دامغان گلایه‌مندند. آنها معتقدند : موضوع قطع اشجار در شهرستان به حدی عادی شده که حتی برخی ادارات و دوایر دولتی هم به راحتی درختان چند ده ساله را نابود می کنند.

گروهی از شهروندان با اشاره به قطع درختان پارک ملت، زرگرآباد، بیمارستان رضایی و ... بیان کردند: عملکرد کمیسیون قطع اشجار و نقش شهرداری در این مورد بسیار ضعیف است به طوری که در یکسال اخیر چندین مورد قطع درختان در ادارات دامغان انجام شده است.

تعدادی دیگر از شهروندان به مصوبه سیصد و سومین جلسه شورای شهر دامغان مورخ 22 آذر 99 اشاره کردند و گفتند: در این مصوبه به صراحت از اهمال اداره بهزیستی دامغان در خشک شدن 35 اصله درخت و قطع 4 اصله درخت بدون مجوز ذکر شد که ظاهرا یا با متخلفان برخورد نمی شود و یا اعضای کمیسیون قطع اشجار دامغان با وظایف خود آشنا نیستند.

برخی دیگر از  شهروندان به رویه ناصواب خشکاندن و قطع درختان در دامغان و ساخت پاساژ و تجاری‌سازی اشاره کردند و گفتند: با توجه به اینکه محوطه اداره بهزیستی جنب بلوار شهید مفتح و نزدیک مرکز شهر قرار دارد بیم آن می رود که قطع و خشکاندن درختان زمینه ساخت واحد تجاری به بهانه کسب درآمد باشد.

 مسئول واحد فضای سبز شهرداری دامغان در این باره به ایلنا گفت: به‌رغم  تذکرات مکرر شهرداری به ادارات و سازمان های مختلف مبنی بر حفظ اشجار ، اما برخی ادارات همکاری لازم را ندارند.

محمدحسن شمس آبادی تصریح کرد: غیر از اداره بهزیستی دامغان ادارات دیگری هم هستند که توجه کافی را به نگهداری درختان و فضای سبز ندارند.

شمس آبادی به جاری بودن پرونده اداره بهزیستی دامغان در کمیسیون قطع اشجار اشاره داشت و یادآور شد : تا اواخر هفته آینده نظر نهایی کمیسیون صادر خواهد شد.

مسئول فضای سبز شهرداری دامغان به سئوال خبرنگار ایلنا که برای این پرونده و پرونده‌های مشابه چه احکامی صادر می شود؟ پاسخ روشنی نداد و گفت: در مورد همه پرونده ها نمی توان نظر واحدی را ارائه کرد و بهتر است صبر کنیم.

او ضمن بیان تعدد پرونده‌های قطع اشجار از ناحیه شهروندان و ادارات اظهار داشت: اداره بهزیستی دامغان دو پرونده در کمیسیون قطع اشجار دارد یکی از پرونده‌ها مربوط به ساختمان مرکزی اداره بهزیستی است و پرونده دیگر که اخیرا مطرح شده مربوط به مجتمع توانبخشی شهدای هفتم تیر است.

شمس آبادی با اشاره به اینکه قطع اشجار ساختمان مرکزی بهزیستی مربوط به دو یا سه سال گذشته است خاطر نشان کرد:به رغم ابلاغ حکم برای یکی از این پرونده‌ها  و مکاتبات متعدد با این سازمان، اما اداره بهزیستی حکم را تمکین نمی کند. دوایر حقوقی و درآمد شهرداری دامغان هم اخیرا  مکاتبه کردند ولی تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

او در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنای سمنان که چه تضمینی برای اجرای احکام وجود دارد و چرا پرونده پس از گذشت 3 سال تعیین تکلیف نشده، گفت: دنبال این بودیم که این پرونده منجر به تصمیم نامتعارفی نشود و با همدلی و همراهی رؤسای مربوطه در کمال آرامش و مسالمت حل و فصل شود اما برخی از مدیران همکاری لازم را ندارند.

مسئول فضای سبز شهرداری دامغان در مورد پرونده چند ماه گذشته شبکه بهداشت و درمان دامغان که به قطع اشجار بیمارستان رضایی اقدام کرده بودند تصریح کرد : برای قطع درختان بیمارستان رضایی مجوزی صادر نشده بود هر چند اخیرا برای قطع تعدادی اصله درخت که احتمال سقوط آن با توجه به بازگشایی مجدد بیمارستان رضایی وجود دارد درخواستی مطرح شده که در حال بررسی هستیم.

 

انتهای پیام/
محمود بانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز