خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی/ 8 شهر در وضعیت هشدار

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۵۶۸

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی و آب و هوای استان های کشور از افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

به گزارش ایلنا، امین حسین نقشینه گفت: طی ۵ روز آتی تشدید پایداری و سکون نسبی هوا همراه با آسمانی صاف برای بیشتر نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: تشدید پایداری و سکون نسبی هوا می‌تواند سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت به ویژه تهران، اصفهان، کرج، اراک، قزوین، تبریز، مشهد و قم شود و این شهرها در وضعیت هشدار آلودگی هوا قرار دارند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی ۵ روز آینده هوا برای تمامی گروه‌های سنی در این شهر‌ها ناسالم است، افزود: در مناطق پر تردد و اطراف صنایع آلاینده‌ شهری افزایش غلظت آلاینده‌ها می‌تواند به شرایط بسیار ناسالم هم برسد.

نقشینه متذکر شد: توصیه می‌شود تردد خودروها و فعالیت‌های دودزای صنعتی مدیریت و کنترل شود و همچنین تمام افراد جامعه از رفت‌‌وآمدهای غیر ضروری و انجام فعالیت‌های ورزشی در فضای باز در این شهر‌ها خودداری کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه در سه روز ارتفاعات زاگرس جنوبی با افزایش ابر همراه است، اظهار کرد: این افزایش ابر می‌تواند احتمال بارش پراکنده را به وجود آورد و همچنین طی ۵ روز آینده شرق دریای عمان به تناوب مواج متلاطم است.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده پایتخت توضیح داد: طی این هفته برای تهران آسمانی صاف اما غبار آلود پیش‌بینی می‌شود و بشینه دمای ۴ روز آینده این شهر حدود ۱۱ درجه است و کمینه دمای آن امروز صبح به صفر درجه در مهرآباد رسیده‌ و انتظار داریم فردا به یک درجه برسد.

نقشینه بیان کرد: سردترین مراکز استان امروز صبح به ترتیب بجنورد با دمای ۱۵ درجه زیر صفر، اردبیل ۱۳ درجه زیر صفر، زنجان ۱۰ درجه زیر صفر و تبریز ۸ درجه زیر صفر بوده‌اند و گرم‌‌ترین مراکز استان دیروز هم به ترتیب بندرعباس با ۲۶، اهواز با ۲۱ و بوشهر با ۲۰ درجه سانتیگراد بوده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز