خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان:

میزان ترافیک در محورهای قزوین ۲۲ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۵۱۸

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در ۹ ماهه امسال میزان ترافیک در جاده های سطح استان قزوین ۲۲ درصد کاهش یافت.

به خبرنگار ایلنا از قزوین، جواد حق لطفی اظهار کرد: با کاهش ۲۲ درصدی ترافیک در ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته در این مدت ۱۸۵ میلیون تردد هم ثبت شده است.

مدیرکل راهداری استان با اشاره به سهم ۱۵ درصدی جاده‌ها در تصادفات، بیان کرد: برای کاهش سهم جاده‌ها در سوانح رانندگی، توجه به موضوعاتی از جمله چهار خطه کردن، ایجاد روشنایی و ایمن‌سازی اضطراری محور‌ها موثر است.

حق لطفی با بیان اینکه ارتقای ایمن سازی راه‌ها همیشه ادامه دار است، افزود: برای ایمن کردن محور‌ها باید به ارتقای خط کشی راه‌ها، علائم راهنمایی و رانندگی و حفاظ‌ها توجه شود.

وی با اشاره به اینکه قزوین جزء استان‌های برف گیر در کشور است، ادامه داد: امسال ۸ بار عملیات برف روبی و بازگشایی راه‌ها انجام شده است و در طرح زمستان امسال ۳۵۰ راهدار با ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات در ۲۶ راهدارخانه مستقر هستند.

به گفته این مسئول، در حال حاضر ۳۰ هزار تن ماسه و نمک برای عملیات برف روبی ذخیره شده است.

مدیرکل راهداری استان اضافه کرد: با اعلام هواشناسی راهداران از ساعت‌ها قبل از بارش برف در محور‌های مواصلاتی مستقر می‌شوند و کار نمک پاشی را شروع می‌کنند و در بازگشایی محور‌ها ابتدا راه‌های شریانی و اصلی در اولویت هستند.

حق لطفی با اشاره به سیستم حمل و نقل هوشمند، گفت: در استان ۱۸ سامانه ثبت تخلف به ۳۳ سامانه افزایش یافته است و هم اکنون دوربین‌های تصویری ۲۵ نقطه را به صورت زنده نمایش می‌دهند و ۳ دستگاه دوربین نظارت تصویری هم در حال راه اندازی است.

وی با اشاره به پرداخت عوارضی‌ها، عنوان کرد: بخشی از این عوارضی‌ها به سرمایه گذار و بخشی هم برای نگهداری از آزادراه اختصاص می‌یابد.

این مسئول در خصوص تخریب راه‌های روستایی حاصل از مواد معدنی، بیان کرد: به مدت یک سال است که در این زمینه ورود کرده ایم و امسال در ۱۳ نقطه گشت مشترک داشتیم و همچنین مقرر شده است که خودرو‌های حامل مواد معدنی با بار مجاز از این محور‌ها حرکت کنند و در صورت تخلف با معادن متخلف برخورد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز