خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

افزایش ۲۲ درصدی سازش در پرونده های کیفری دادسرای تاکستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۴۷۴

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان از افزایش ۲۲ درصدی سازش در پرونده‌های کیفری در دادسرای تاکستان خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در قزوین، ضمن اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری، طرح اصلاح ذات البین، ویژه پرونده های کیفری در این دادسرا اجرا گردید، گفت: این طرح با دو هدف کاهش جمعیت کیفری زندان، وکاهش محکومیت کیفری شهروندان به اجرا در آمد.

حسین رجبی افزود: طی مدت 9 ماهه سال جاری کارگروه صلح وسازش متشکل از قضات، شورای حل اختلاف، کارمندان اداری دادسرا و افسران دوایر قضایی کلانتری ها موفق شد، 1128 فقره پرونده کیفری را مصالحه نماید که این سازش به نسبت سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.

او تصریح کرد: همچنین شاهد سازش در 3 فقره پرونده  قصاص و 52 فقره پرونده های اجرای احکام کیفری این شهرستان بوده ایم.

 این مقام قضایی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در این کارگروه گفت: کاهش 25 درصد محکومیت کیفری شهروندان تاکستان ، افزایش 93 درصدی استفاده از  نهاد تعلیق تعقیب ،کاهش  4 درصد بازداشتی ها و کاهش 3 درصدی ورودی پرونده ها به نسبت مدت مشابه در سال گذشته از دیگر اقدامات موثر این کارگروه بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز