خبرگزاری کار ایران

جانشین ستاد کرونا استان اعلام کرد:

ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم در استان قزوین/ جریمه بیش از ۱۰ هزار خودرو در محدودیت های کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۲۹۴

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: با توجه به وضعیت شکننده استان قزوین از نظر شیوع ویروس کرونا برگزاری هرگونه تجمع و مراسم در تمامی شهرستان‌های استان با وضعیت‌های زرد، قرمز و نارنجی ممنوع است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در شورای اطلاع رسانی استان قزوین، اظهار کرد: فصل زمستان با توجه به سرمادوستی ویروس کرونا مستعد شیوع این بیماری است و باید برنامه‌ ریزی‌های لازم برای مقابله با آن اتخاذ شود و البته آستانه تحمل مردم را نیز باید در نظر گرفت.

جانشین ستاد کرونا استان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر بر اثر کرونا در استان فوت کرده‌اند، اضافه کرد: باید با رعایت اصول پیشگیرانه و دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه تجمع در مناسبت‌های پیش رو، جلوی شیوع بیشتر این بیماری و تغییر وضعیت استان را به قرمز گرفت.

حبیبی ضمن تشکر از همراهی رسانه‌ها، هیات‌های مذهبی و مداحان، گفت: مردم در اجرای طرح‌های مقابله با کرونا همراهی و همکاری خوبی داشتند و طرح شهید سلیمانی نیز در کنترل و مهار این بیماری بسیار مؤثر واقع شد.

وی با اشاره به تعداد آمار بیماران بستری در استان، بیان کرد: در آذرماه ۶۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری بودند که با اجرای طرح‌های مقابله‌ای تعداد آنها امروز به ۲۰۰ نفر کاهش یافته است.

این مسئول ادامه داد: هم اینک تنها ۲۰ نفر بیمار کرونا با علایم حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری هستند که اغلب آنها بالای ۸۰ سال سن دارند.

معاون سیاسی استاندار با تاکید بر اینکه مدارس باید حتماً تعطیل شوند، افزود: حفظ جان دانش آموزان از آموزش مهمتر است بنابراین باید امتحانات تمام مقاطع تحصیلی به جز کلاس‌های نهم و دوازدهم به صورت مجازی برگزار شود.

حبیبی با تاکید بر انجام کارهای فرهنگی اثرگذار برای مقابله با کرونا تصریح کرد: هفته گذشته پنج هزار و ۵۰۲ خودرو جریمه شدند و ۳۰۰ خودرو به پارکینگ انتقال یافتند و تاکنون بیش از ۱۰ هزار خودرو اعمال جریمه شده‌اند.

وی با بیان اینکه شرایط بیماری کرونا شکننده است و کوچکترین کوتاهی می‌تواند برای استان مشکل ایجاد کند، اضافه کرد: خوشبختانه استفاده از ماسک در جامعه فرهنگ سازی شده است ولی نباید بیماری کویید ۱۹ عادی انگاری شود که در این صورت آسیب‌های زیادی در پی خواهد داشت.

جانشین ستاد کرونا در استان با بیان اینکه مصرف گاز بالا رفته و مردم باید بهینه مصرف کنند، افزود: اولویت ما تأمین گاز مصارف خانگی است و باید دستگاه‌های اداری مصرف خود را به حداقل کاهش دهند و واحدهای تولیدی نیز مراعات کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز