خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

قزوین ظرفیت مناسبی برای کمک به اقتصاد ملی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۲۷۰

استاندار قزوین گفت: با توجه به ظرفیت های متنوع و بی بدیل در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری استان قزوین در صورت توجه بیشتر مسئولان کشوری توان کمک به اقتصاد ملی را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت اله جمالی پور در مراسم افتتاح پیست اسکی در منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک که با حضور وزیر میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: قزوین به دلیل قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی کشور و داشتن استعدادهای ویژه همزمان در سه حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری استانی متمایز با سایر استان ها به شمار می رود.

استاندار قزوین بیان کرد: نخستین شهر صنعتی ایران در قزوین احداث شده و پیشینه صنعتی این استان غنی است و همچنین وجود دشت حاصلخیز قزوین موجب شده تا این استان قابلیت تامین غذا برای جمعیت زیادی از کشور را دارا باشد.

جمالی پور ادامه داد: قزوین از جاذبه های فراوان تاریخی و طبیعی نیز برخوردار است که موقعیت ویژه ای برای جذب گردشگر به این استاد ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه امروزه گردشگری به اقتصاد نخست در بسیاری از کشورها تبدیل شده است، گفت: ترکیه به عنوان کشور همسایه ما با توجه ویژه به زیرساخت های این حوزه و تبلیغات وسیع درآمد سرشاری را از گردشگری متوجه خود کرده که ما نیز با داشتن تمدن و فرهنگ غنی و وجود آثار تاریخی فاخر و جاذبه های طبیعی بکر و زیبا می توانیم با برنامه ریزی بهتر و تقویت سرمایه گذاری از این بخش اشتغالزایی و درآمدزایی زیاذی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های جدی من از بدو عهده دار شدن مسئولیت در این استان تبدیل قزوین از معبر به مقصد کردشگری بوده و در این حوزه اتفاقات بسیار خوبی رخ داد اما شیوع کرونا این روند را مختل کرد و امیدواریم به زودی با غلبه بر این ویروس شاهد از سرگیری برنامه های گردشگری استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز