خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار قزوین:

مشارکت حداکثری و سلامت مردم در انتخابات اهمیت ویژه ای دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۲۲۸

معاون‌سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: میزان مشارکت حداکثری مردم در کنار امنیت و سلامت در انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید به موازات هم پیش بروند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در نخستین جلسه ستاد هماهنگی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: این روزها شرایط ویژه‌ای در کشور و استان حاکم بوده تا جایی که همه مسایل تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و مشخص هم نیست این وضعیت تا زمان انتخابات چگونه باشد، اگرچه روند شیوع این ویروس کاهش یافته اما باید پیش‌بینی‌های لازم را برای آن زمان داشته باشیم چرا که میزان مشارکت در کنار امنیت و سلامت انتخابات برای ما بسیار مهم است.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه سلامت و امنیت انتخابات وظیفه مجریان و مشارکت هم کار مردم است، تصریح کرد: به طور حتم مشارکت توسط مردم ما در زمان انتخابات رقم خواهد خورد چرا که در ۳۷ دوره انتخابات برگزار شده همراهی مردم در این رویداد برای ما محرز شده، چرا که آنان برای تعیین سرنوشتشان اهمیت قایل هستند.

حبیبی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن ۲ انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا، این مساله از ۲ ویژگی مهم برخوردار بوده که ویژگی نخست مربوط به انتخابات ریاست جمهوری است که کارکرد بین‌المللی داشته و این انتخابات در حوزه بین‌الملل نیز دارای اهمیت خاصی است.

وی با اشاره به ویژگی دوم، افزود: انتخابات شورای شهر و روستا که از گستردگی و اهمیت خاصی نیز برخوردار است، انتخابات از شهر تا دورترین نقاط روستایی برگزار شده و به نوعی همه عوامل درگیر این رویداد در سطح استان خواهند بود.

این مسئول یادآور شد: نخستین جلسه ستاد هماهنگی انتخابات ۱۴۰۰ نیز طی چند روز گذشته با حضور نمایندگانی از استان‌های تهران، قم، سمنان و قزوین در تهران برگزار و آخرین دستورالعمل‌ها و تغییرات صورت گرفته اعلام شد اگرچه هنوز نیز برخی موضوعات مرتبط با انتخابات در مجلس شورای اسلامی مطرح است.

معاون سیاسی استاندار اضافه کرد: ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته در امر برگزاری انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی در استان که با تدبیر، هماهنگی و انسجام انجام شد تا جایی که در انتخابات حوزه‌های انتخابی، قزوین جزو نخستین استان‌هایی بود بود که آرای آن به تایید شورای نگهبان رسید و این مساله بیانگر آن هست که هدف مجریان و دست اندرکاران انتخاباتی بدون غرض ورزی و جهت گیری‌های خاص تنها برگزاری انتخاباتی سالم بود که نتیجه آن را هم مشاهده کردیم.

حبیبی، موضوع انتخابات الکترونیکی را از اهمیت ویژه‌ای برخوردار دانست و افزود: ۶ شهر استان قزوین در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی و بدون هیچ مشکلی برگزار شد و امیدواریم با فراهم آمدن زیرساخت لازم، شاهد افزایش حوزه‌های رای گیری در انتخابات پیش رو نیز باشیم.

وی ادامه داد: ۶۸۲ روستای استان قزوین نیز واجد برگزاری انتخابات شورای روستایی هستند که باید برای آن برنامه‌ریزی شود و با اضافه شدن سه شهر، تعداد شهرهای استان نیز به عدد ۲۸ رسیده که باید انتخابات شهری در آنها صورت پذیرد.

این مسئول با بیان اینکه در وضعیت کنونی و افرادی که در حال حاضر عضو شورای روستا هستند باید نظارت و مدیریت شوند تا خدای ناکرده از امکانات دولتی در راستای منافع انتخاباتی استفاده نشود، گفت: دریافت کد انتخاباتی برای شهرهای جدید استان و موضوع تبدیل ناحیه منفصل شهری نصرت‌آباد به روستا نیز تا باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون سیاسی استاندار اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش عظیمی از انتخابات الکترونیکی و مکانیزه است از این رو افرادی که در فرمانداری‌ها باید کار نظارت را برعهده داشته باشند معرفی شوند تا صلاحیت و آموزش‌های لازم برای آنها صورت بگیرد.

حبیبی بیان کرد : مناسبت‌های مختلفی از جمله هفتم دی ماه که در تاریخ قزوین ماندگار شد و یادآور حماسه آفرینی مردم این دیار بوده، نهم دی روز بصیرت، آگاهی و میثاق مردم با ولایت ، ۱۳ دی روز شهادت سردار سلیمانی و مراسم چهلم شهید فخری زاده، دانشمند هسته‌ای کشور و از همه مهمتر، ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که همه توسل می‌جوییم به بی‌بی دو عالم تا انشاالله همه مشکلات به خصوص مساله شیوع ویروس کرونا از جامعه رخت ببندد، را پیش رو داریم.

وی تاکید کرد: شرایط طوری است که امکان برگزاری این مناسبت‌ها به صورت حضوری نیست و این مساله خیلی برای ما سخت است اما چاره‌ای نیست زیرا حفظ جان انسان‌ها اولویت کار ما بوده و به همین منظور برنامه‌ریزی شده تا در فضای مجازی این کمبود جبران شود و همه دستگاه‌های ذیربط نیز مکلف شده‌اند تا در این فضا فعالیت داشته باشند و امیدواریم هرچه سریع‌تر به پایان عمر این ویروس نزدیک‌تر شویم تا بتوانیم این مراسم‌ها را در فضایی آرام برگزار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز