خبرگزاری کار ایران

مدیر اداره آموزش و پرورش کاشان مطرح کرد:

مهمترین دلایل ترک تحصیل دانش آموزان در کاشان/ برگزاری غیر حضوری امتحانات تحصیلی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۱۸۸

مدیر اداره آموزش و پرورش کاشان، فقر و شرایط اقتصادی و همچنین شیوع ویروس کرونا را از عوامل اصلی ترک تحصیل یکصد و ۳۵ دانش آموز منطقه کاشان برشمرد.

به گزارش ایلنا از کاشان، حسین مقنی تصریح کرد: مهمترین رسالت آموزش و پرورش تلاش برای بهتر زندگی کردن، آموزش مهارت های اجتماعی و شناسایی استعدادهای دانش آموزان است و شناخت چرایی ترک تحصیل آنان جزو مسائل دشوار محسوب می شود.

وی فقر و شرایط اقتصادی و همچنین  شیوع ویروس کرونا را از عوامل اصلی ترک تحصیل یکصد و ۳۵ دانش‌آموز منطقه کاشان برشمرد وخاطر نشان کرد : آموزش و پرورش کاشان با همراهی و مساعدت خیرین، با شناسایی خانواده های نیازمند دارای فرزند محصل برای حل مشکلات احتمالی برای ادامه تحصیل آنان وارد عمل می شود.

مدیر اداره آموزش وپرورش کاشان افزود: بیش از ۸۵۰۰ دانش آموز اتباع در مدارس کاشان در حال تحصیل هستند که برخی از آنها همزمان با شیوع کرونا و ترس از ابتلا و همچنین نداشتن امکانات کمک آموزشی مانند تبلت و اینترنت به اصرار والدین موقتا از فضای کسب علم و دانش جدا شده اند.

مقنی یادآور شد: هرچند فرار از مدرسه و یا ترک تحصیل دانش آموزان نسبت به سال های گذشته به مراتب کمتر شده است، با این حال برخی والدین عقیده ای به درس خواندن کودکان ندارند و با وجود الزام قانون، مانع ادامه تحصیل فرزندان خود شده و آنان را به فعالیت و کسب درآمد تشویق می کنند.

 دبیر شورای آموزش و پرورش کاشان با بیان اینکه به دستور و ابلاغ ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا کشور برگزاری تمامی امتحانات در کاشان به شکل غیر حضوری خواهد بود، تاکید کرد: تصویر نامه مذکور به تمامی مراکز آموزشی کاشان جهت اطلاع  و اجرا ارسال شده است.

مقنی میزان افزایش شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی ۹۹ را بین ۲۰ تا ۴۰ درصد دانست و تصریح کرد: مدیران این مدارس حق ندارند مردم را به دلایل غیر موجه مانند شرایط کرونا، مجبور به پرداخت هزینه مازاد کنند و شهریه آنها بر اساس رتبه ودرجه بندی،سطح آموزش،موقعیت وفوق برنامه ها بین نرخ ابلاغی متغیر است.

وی خاطر نشان شد: کمیته ای مسئول بازرسی و راستی آزمایی عملکرد مدارس غیر انتفاعی است و طبق گزارش ارسالی این کمیته به مرکز استان و همچنین  وزارتخانه میزان شهریه برای سال های بعدی مشخص می‌شود.

مدیر اداره آموزش وپرورش کاشان هرگونه افزایش شهریه خارج از مقررات و چارچوب وزارت آموزش و پرورش را تخلف آشکار دانست و تاکید کرد: با مدیران مراکز آموزشی غیر دولتی که بر خلاف ضوابط  اقدام به اخذ مبالغ بیشتری از والدین کنند برخورد جدی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز