خبرگزاری کار ایران

امام جمعه قزوین مطرح کرد:

هویت ملی و دینی را می‌توانیم با گردشگری به مردم دنیا معرفی کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۸۰۶

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: هویت ملی و دینی خود را می توانیم با گردشگری به مردم دنیا معرفی کنیم.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: یکی از ویژگی های تقریبا منحصر به فرد در میراث فرهنگی کشور ما این است که شاکله آنها از عرفان و معنویت تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: بسیاری از بناهای تاریخی ما ریشه در فرهنگ و اعتقادات دینی ما دارند و کالبد فیزیکی آنها با معنویت  و روحیه دینی عجین شده است.

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به نقش میراث فرهنگی در پایداشت تمدن دینی اظهار داشت: امام علی (ع) می فرمایند تمدن ها از ۲ نوع هستند که یک نوع آنها سنگ و بنا و نوع دیگر تمدن انسانی هستند.

وی اظهار داشت: امروز با عبور و گذر از شهرهای تاریخی‌نظیر قزوین به گذشته و پیشینه خود افتخار می‌کنیم.

امام جمعه قزوین در ادامه بر استفاده از ظرفیت ها و سرمایه های مردمی بر کمک به احیای بناهای تاریخی و اجرای طرح های گردشگری تاکید کرد.

وی در ادامه خواستار توجه ویژه وزارت میراث فرهنگی بر تسریع در مرمت و ساماندهی آستان امامزاده حسین (ع)، کف سازی میجد النبی (ص)ظ، ساماندهی مسجد مدرسه شیخ الاسلام و کمک به تعیین تکلیف نهایی طرح خیابان انصاری شرقی با هدف رفع مشکلات مردم در محله بلاغی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز