خبرگزاری کار ایران

وزیر میراث فرهنگی خبر داد:

مردم محور شدن اقتصاد گردشگری در کشور/از هر ۱۰ شغل در دنیا یک شغل مربوط به گردشگری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۸۰۰

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اقتصاد گردشگری کشور با تلاش‌های صورت گرفته مردم محور شده و با سرمایه‌های مردمی در کنار اعتبارات دولتی اقدامات زیادی در حوزه احیای میراث فرهنگی و اجرای طرح های گردشگری انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اصغر مونسان امروز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین افزود: استفاده از ظرفیت ها و سرمایه های مردمی در شرایطی که اعتبارات دولت محدود است جزو رویکردهای جدی وزارت میراث فرهنگی برای احیای بناهای تاریخی و اجرای طرح های گردشگری است.

این مسئول گفت: در حال حاضر ۱۳۷ هزار میلیارد تومان طرح گردشگری در کشور در دست اجراست که بیشتر ان با سرمایه گذاری های مردمی در حال انجام است.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: با مردم پایه شدن اقتصاد گردشگری، ۳۳ میلیارد دلار از اقتصاد ناخالص داخلی کشور به این حوزه اختصاص یافته است. 

او اظهار داشت: وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی از حیث کارکردی دارای نسبت به سایر وزارتخانه ها منحصر به فرد است چرا که هم در حوزه فرهنگی و هم در حوزه اقتصادی ایفای نقش می کند چرا که وظیفه صیانت از بناهای تاریخی و پاسداشت هویت ملی و دینی را عهده دار بود و نیز در حوزه گردشگری که نقش مهمی در اقتصاد و ایجاد شغل برای جامعه دارد دارد رسالت تست.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی از گردشگری به عنوان سومین صنعت پردرآمد دنیا نام برد و گفت: این مساله نشانگر اهمیت این حوزه در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی کشورها را نشان می دهد.

او با بیان اینکه از هر ۱۰ شغل در دنیا یک شغل مربوط به گردشگزی است،افزود: برخلاف سایر بخش ها که اشتغتال زایی بر هر نفر از ۵۰۰ میایون تومان تا یک میلیارد تومان هزینه دربردارد، اشتغالزایی در حوزه گردشگری حتی با ۵۰ میلیون تومان نیز میسر است و بسیاری از بوم گردی ها در کشور با این هزینه ها اشتغالزایی قابل توجهی کرده اند.

این مسئول گفت: در حال حاضر از محل صندوق توسعه ملی کمک های خوبی به سرمایه گذا آن برای اجرای طرح های میراثی و گردشگری اختصاص می یابد.

مونسان اظهار داشت: با سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه بوم گردی روند مهاجرت از روستا به شهر در بسیاری از نقاط روستایی معکوس شده و این روند تداوم دارد.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: با تلاش های انجام شده تنوع خوبی به گردشگری بخشیده ایم و اکنون علاوه بر ظرفیت های تاریخی از ظرفیت های طبیعی و دیگر زمینه ها نیز برای جذب گردشگر به کشور استفاده می شود و در همین رابطه حتی مجوزهایی برای فعال سازی گردشگری کشاورزی صادر شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز