خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز:

فرهنگ با بخشنامه و دستورالعمل آمرانه شکل نمی گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۷۸۸

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه آگاهی بخشی و فرهنگ سازی از وظایف شورای اطلاع رسانی است، گفت: در هر کاری فرهنگ سازی و اطلاع رسانی موجب استحکام و ماندگاری می شود لذا تعیین خط مشی ها و راهبردهای لازم برای هدایت افکار عمومی ضروری است.

به گزارش ایلنا از البرز، نورمحمد فردی با بیان این مطلب در حاشیه جلسه شورای اطلاع رسانی استان اظهار داشت: سیاست گذاری، برنامه ریزی و حمایت در زمینه تولید پالایش اطلاعات و نظارت بر امر اطلاع رسانی بخشی از وظایف شورای اطلاع رسانی است.

فردی با بیان اینکه ایجاد هماهنگی در تحقیقات بنیادی توسعه ای در راستای سیاست گذاری امری اجتناب ناپذیر است، افزود: تعیین خط مشی ها و راهبردهای لازم برای هدایت افکار عمومی در جهت تسهیل برنامه وظایف دستگاهها و نهادهای مختلف ضروری است.

او با بیان اینکه وظیفه این شورا تصمیم گیرنده و آگاهی دادن به آحاد جامعه است، افزود: می بایست به این شورا توجه ویژه ای داشته باشیم و مسائل را به درستی اطلاع رسانی کنیم.

معاون استاندار در ادامه سخنان خود به دیگر وظایف شورای اطلاع رسانی اشاره کرد، افزود: تبیین خط مشی ویژه رسانه ای و اطلاع رسانی در مواقع خاص در سطح استان از جمله؛ ایام انتخابات، سفر هیات دولت، حوادث امنیتی، سوانح و حوادث غیر مترقبه و نظر سنجی و ارزیابی افکار عمومی در حوزه های مختلف از وظایف شورای اطلاع رسانی است. 

او وظایف نظارت و ارزیابی مستمر بر تعامل و هماهنگی دستگاهها و واحدهای تابعه از نظر نوع هماهنگی با شورای اطلاع رسانی و اجرای مصوبات را از دیگر وظایف عنوان کرد. 

فردی وظایف شورای اطلاع رسانی را تصویب سیاستهای کلان اطلاع رسانی در سطح استان، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در فعالیتهای اطلاع رسانی، تصویب برنامه ها و دستورالعمل ها و نظارت و ارزیابی فعالیت های اطلاع رسانی در سطح استان عنوان کرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان با  تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی جهت تنویر افکار عمومی و جلب اعتماد عمومی و با توجه به گستردگی و تنوع فعالیتهای استان و همچنین ضرورت ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در راستای بهبود روند اطلاع رسانی به مخاطبین درون و برون سازمانی استان، افزود: اگر همه دستگاهها اقدامات انجام شده و فعالیت های خود را به موقع اطلاع رسانی نکنند گویا کاری انجام نشده است. 

فردی با بیان اینکه دستگاههای استان تولید محتوای مطلوب در مورد اقدامات و عملکرد انجام شده  را فراموش نکنند، افزود: تولید محتوا، اطلاع رسانی و بستر سازی نبایستی از دید شورای اطلاع رسانی مغفول بماند.

معاون استاندار  با بیان اینکه در هر کاری فرهنگ سازی و اطلاع رسانی موجب استحکام و ماندگاری آن می شود، افزود:  هر کاری که بخواهیم ماندگارش کنیم باید فرهنگ سازی کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز