خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری اصفهان مطرح کرد:

باید معاینه فنی موتور سیکلت‌ها آغاز شود/ معاینه فنی خودروهای حمل و نقل عمومی خصوصی اصفهان اجباری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۷۰۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: وسایل حمل و نقل عمومی درون و برون شهری و وسایل حمل و نقل کارخانه‌ها، ادارات، ارتش، فولاد مبارکه و ذوب آهن باید سه ماه یکبار معاینه فنی شوند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت الله غلامی در حاشیه جلسه هوای پاک گفت: سیستم حمل و نقل که به کارخانه‌ها و صنایع سرویس دهی می‌کنند در صورت نداشتن معاینه فنی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید معاینه فنی موتور سیکلت‌ها آغاز شود، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال ۱۰ هزار موتور سیکلت برقی در این استان جایگزین موتور سیکلت بنزینی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: به جز کامیون‌های حمل مواد غذایی و حمل سوخت شهری بقیه کامیون‌ها اجازه تردد در کلانشهر را ندارند و باید از کمربندی‌ها و کنار گذرها برای رسیدن به مقصد استفاده کنند.

غلامی تاکید کرد: در صورتی که شاخص آلایندگی افزایش یابد عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی مانند خاکبرداری و بتن ریزی در سطح کلانشهر متوقف و با تاخیر انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر شاخص آلایندگی از ۱۵۰ عبور کند کارخانه‌های آسفالت و تولید بتن که آلایندگی تولید و در شعاع کلانشهر اصفهان هستند متناسب با شاخص آلایندگی و اعلام شرایط اضطرار توسط مدیریت بحران فعالیت خود را متوقف می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: از اوایل سال ۱۴۰۰ هرگونه صدور پروانه ساخت ملزم به رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی است و در این صورت پایان کار برای آنها صادر می‌شود از این رو مقرر شد شهرداری‌ها و نظام مهندسی اطلاع رسانی را در این مدت انجام داده و مقدمات کار را فراهم نمایند.

غلامی گفت: همچنین تا پایان سال ۱۶ هزار خودروی سبک دستگاه‌های دولتی و عمومی در اولویت اول توسط شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی به صورت رایگان مجهز به سیستم گازسوز می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: باید مطالعات کنترل ترافیک در رینگ سوم تا پایان سال جاری صورت گیرد تا امکان قانون زوج و فرد در محدوده گسترده‌تری صورت پذیرد و همچنین طرح محدودیت هوشمند ترافیک عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: توسط شهرداری اصفهان مطالعات پایانه‌های صفه٬ کاوه و زاینده رود برای تبدیل به پارک سوار انجام شود و با پیش بینی محل پارک اتوبوس‌ها در خارج از پایانه‌ها در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: جابجایی ترمینال امیرکبیر و خدمات جانبی به شمال اصفهان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عملیاتی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز