خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی:

۲۳۱ نفر بهبود یافته کرونا در استان پلاسما اهدا کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۶۵۰

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: ۲۹۸ بهبود یافته از بیماری کووید ۱۹ در این استان تاکنون برای اهدای پلاسمای خون خود مراجعه کرده‌اند که ۲۳۱ نفر از آنان واجد شرایط اهدا شناخته شده و نسبت به این کار اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه مهدویانی افزود: استفاده از پلاسمای خون افراد بهبود یافته از بیماری کرونا، اقدامی نوین برای کمک به درمان بیماران است و در این راستا دریافت پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از بیماری کووید ۱۹ و اهدای آن به مبتلایان، نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی آنان دارد. اما متأسفانه میزان اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان از بیماری کووید ۱۹ در مقایسه با آمار مبتلایان بسیار کم است و در این راستا نیاز است که بهبود یافتگان برای نجات جان بیماران همکاری بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: ۹۹ درصد اهداءکنندگان پلاسما در استان مرکزی مردان هستند و زنان به خاطر آنتی بادی کمتر در خون تعداد معدودی را شامل می‌شوند. ۵۰۰ سی‌سی پلاسما به روش آفرزیس از هر فرد بهبود یافته کووید ۱۹ گرفته می‌شود و بقیه خون که شامل گلبول قرمز و پلاکت است به خون اهدا کننده، باز می‌گردد.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی اظهار داشت: پلاسمای بهبود یافتگان بیماری کرونا پس از بهبودی کامل و گذراندن دوره قرنطینه که به بالاترین سطح آنتی بادی می‌رسد، می‌تواند جان بیماران بدحال مبتلا به کووید ۱۹ را نجات دهد. بهبود یافتگان از بیماری کووید ۱۹ اطمینان خاطر داشته باشند که اهدای پلاسما بعد از بهبودی به هیچ عنوان سیستم ایمنی بدن آنان را تضعیف نخواهد کرد و می‌توانند با خیالی آسوده برای نجات بیماران و اهدای پلاسما اقدام کنند.

مهدویانی تصریح کرد: اهدای پلاسما تنها در مرکز استان و در شهر اراک انجام می‌شود و امکان دریافت آن از بهبود یافتگان در شهرستان‌های تابعه استان وجود ندارد. پلاسمای گرفته شده از بیماران بهبود یافته از کووید ۱۹ باید بلافاصله در حالت انجماد قرار گیرد که دستگاه مورد نظر در شهرستان‌های تابعه استان مرکزی موجود نیست. به همین دلیل از متقاضیان واجد شرایط درخواست می‌شود در این خصوص به این کلانشهر مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز