خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای استان خبر داد:

وضعیت ناسالم کیفیت هوای 3 شهر استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۶۱۰

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کیفیت هوای 3 شهر استان امروز دوشنبه 8 دی ماه در وضعیت ناسالم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محرابیان افزود: شاخص کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته کلانشهر اراک برابر با عدد ۱۰۹ است که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه های سنی حساس است و شاخص لحظه‌ای در ساعت 8 امروز دوشنبه در این شهر به ۱۵۲ رسیده که بیان کننده کیفیت هوای ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: همچنین شاخص کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان ساوه برابر با عدد ۸۹ بوده که نشانگر کیفیت سالم است، اما شاخص لحظه‌ای در ساعت 8 امروز دوشنبه در این منطقه به عدد ۱۰۸ رسیده که نشان دهنده کیفیت هوای ناسالم برای گروه های سنی حساس است.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: در ایستگاه شازند به دلیل نبود راهبری و کالیبراسیون بدون دیتای معتبر، راهبری و نگهداری این ایستگاه برعهده شهرداری و شورای اسلامی این شهر است. اما شاخص کیفیت هوای ۲۴ ساعته روستای کزاز شهرستان شازند برابر با ۱۲۴ است که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است و شاخص لحظه‌ای در ساعت 8 صبح امروز دوشنبه به ۱۰۹ رسیده که بیان کننده کیفیت هوای ناسالم برای گروه های سنی حساس است.

محرابیان تصریح کرد: شاخص کیفیت هوای ۲۴ ساعته شهرک صنعتی فراهان نیز به عدد ۶۵ رسیده که وضعیت سالم را نشان می دهد و در شاخص لحظه ای ساعت 8 صبح امروز دوشنبه نیز عدد آن به ۸۰ رسیده که این وضعیت نیز سالم است.

وی بیان داشت: تحقیقات نشان داده است، آلودگی هوا در افزایش شیوع ویروس کرونا نقش مؤثری دارد و در این راستا انتظار می رود مردم به‌ ویژه گروه‌های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و سخت درمان در روزهای ناسالم هوا از تردد در فضای باز خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز