خبرگزاری کار ایران

در سفر به استان قزوین؛

وزیر میراث فرهنگی از طرح مرمت امامزاده حسین(ع) قزوین بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۵۸۹

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از طرح مرمت بنای امامزاده حسین (ع) در قزوین بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی اصغر مونسان در بازدید از طرح مرمت بنای امامزاده حسین (ع) قزوین در جریان آخرین اقدامات مرمتی انجام شده بر روی بنای این امامزاده که از آثار تاریخی باشکوه قزوین است، قرار گرفت.

مرمت بنای  امامزاده حسین(ع) قزوین به طور مشترک از سوی ادارات کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی قزوین، تکمیل مرمت این بنا به ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

مرحله جدید مرمت بنای این امامزاده شامل پشت بام، بدنه و گنبد و استحکام بخشی بنا از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است.

بقعه امامزاده حسین (ع) فرزند هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت شاخص‌ترین مکان زیارتگاهی استان قزوین به شمار می رود و همه ساله گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند.

بنای این امامزاده اثری مربوط به دوره صفویه است که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.

تزئینات بقعه امامزاده حسین (ع) از جمله منبت کاری، گچبری و آینه های مربوط به آن از شاهکارهای معماری ایرانی اسلامی به شمار می رود.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، شرکت در آئین رونمایی از دندان نئاندرتال از یافته های هیات باستان شناسی ایران و فرانسه در غار قلعه کرد آوج از برنامه های سفر ۲ روزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به قزوین است.

نشست با فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین و حضور در مراسم بازگشایی و افتتاح یک طرح گردشگری از دیگر برنامه های سفر مونسان به این استان به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز